اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ـ 96

پروانه تئاتر بر شانه همدان نشست

خبرگزاری فارس: نوزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان از 16 تا 22 مهر امسال در همدان برگزار می‌شود که با نقش پروانه‌ قرمز رنگ پوسترش، عشق و شادی را به کودکان و نوجوانان هدیه خواهد داد.

پروانه تئاتر بر شانه همدان نشست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، این روزها عدد 19 برای کودکان و نوجوانان همدانی معنا و مفهوم خاصی دارد، عددی که با خود یک دنیا شور و شوق را برای آنها به ارمغان می‌آورد.

عددی که بیش از 300 نفر را از داخل و خارج کشور مهمان لحظه‌های سراسر شور و اشتیاق کودکان و نوجوانان همدانی می‌کند.

نوآوری، خلاقیت و تازگی ارمغان این جشنواره است که این روزها هنرمندان و فعالان عرصه تئاتر کودک و نوجوان باید با ارائه آثار خود، آن را به زندگی بچه‌ها هدیه دهند.

حرکت دو کارناوال شادی با عنوان «لبخند» و «مهر» در سطح شهر با عروسک‌های جورواجوری که از آن به بیرون سرک می‌کشند و خبر از 19 سالگی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان می‌دهند از برنامه‌هایی است که به واقع «لبخند» را بر لبان سراسر «مهر» کودکان و نوجوانان می‌نشاند.

آغوش مدارس نیز برای میزبانی از کارناوال‌های شادی باز است به طوری که فضای شاد و بانشاط جشنواره را در میان دانش‌آموزان نیز گسترده است.

طنین نوای ساز و دهل در شهر همدان از دیگر برنامه‌هایی است که با خود صفا، سادگی و یک دنیا شور و نشاط را برای کودکان و نوجوانان به همراه می‌آورد و جشن 19 سالگی تئاتر را به پایکوبی می‌نشیند.

شادی کودکان و نوجوانان از مشاهده این گونه برنامه‌ها خود به خود فضای شور و نشاط را در جامعه می‌پراکند به طوری که بزرگ‌ترها نیز به همراه فرزندانشان برای لحظاتی وارد دنیای پاک و بی‌ریای کودکانشان می‌شوند.

نصب بنرهای جشنواره تئاتر در سطح شهر حکم کارت دعوت همگانی را دارد که کودکان و نوجوانان را به این جشن همگانی فرامی‌خواند.

20 کودک و نوجوان، داوری این جشنواره را برعهده خواهند گرفت تا از این رهگذر با ذهن خلاق و هنرمند خود، برخی از آثار دعوت شده به جشنواره را مورد ارزیابی قرار دهند.

تفکیک دو بخش «کودک» و «نوجوان» در این جشنواره از نکات قابل توجه آن است که هر یک از این دو رده سنی را برای مشاهده تئاتر مربوط به سن‌اش، ترغیب می‌کند.

این روزها تئاتر به خیابان‌ها نیز کشیده می‌شود چراکه مسابقه تئاتر خیابانی از دیگر بخش‌های این جشنواره بوده و با این اوصاف جشنواره نوزدهم قصد دارد همه را درگیر خود کند.

پوستر جشنواره تئاتر با زمینه قرمز خود، نماد عشق و دوستی میان تمام کودکان و نوجوانان با هر رنگ و نژاد و جنس است که بال‌های گریان و خندان آن، حال و هوای زندگی را به تصویر می‌کشد.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، از 16 تا 22 مهر امسال در همدان برگزار می‌شود و ماه مهر این خطه را مهربان‌تر از هر ماه دیگر می‌کند.

...........................................

یادداشت از مریم شهابی باهر

..........................................

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول