اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اصفهان:

دولت فقط 300 میلیارد تومان از اعتبار سوخت را به شهردارهای اختصاص داد

خبرگزاری فارس: شهردار اصفهان گفت: دولت در سال گذشته تنها 300 میلیارد تومان از 1892 میلیارد تومان اعتبار سوخت به شهرداری‌ها را اختصاص داد.

دولت فقط 300 میلیارد تومان از اعتبار سوخت را به شهردارهای اختصاص داد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید مرتضی سقاییان‌نژاد ظهر امروز و در هشتاد و یکمین نشست شهرداران کلانشهرها و هیئت رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی که در سالن شهدای شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: دولت سال گذشته تنها 300 میلیارد تومان از یک‌هزار و 892 میلیارد تومان اعتبار سوخت به شهرداری‌ها را اختصاص داده است.

شهرداری اصفهان با انتقاد از عدم اجرای قوانین تصویبی در حوزه مدیریت شهری گفت: عدم اختصاص بودجه دولتی به بخش حمل و نقل عمومی یکی از مصوباتی است که هنوز به طور کامل اجرا نشده است.

وی در ادامه به نوسانات نرخ ارز اشاره کرد و افزود: به دلیل نوسانات بازار ارز، کارخانه‌های تولید اتوبوس تاکنون یک دستگاه اتوبوس به کلانشهرها تحویل نداده‌اند.

شهردار اصفهان در ادامه به افزایش تمایل مردمی به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد و اظهار داشت: در این میان شهروندان به دلیل افزایش نرخ بنزین به حمل و نقل عمومی روی آورده‌اند که با توجه به افزایش تقاضا باید تدابیر لازم برای مدیریت توسعه حمل و نقل عمومی صورت پذیرد.

وی با اشاره به افزایش قیمت اتوبوس‌ها، خاطرنشان کرد: برای توسعه حمل و نقل عمومی مقرر شد که دولت 82.5 درصد از بهای هر اتوبوس را پرداخت کند اما در حال حاضر این مهم حذف شده است.

سقاییان گفت: سال گذشته قیمت یک دستگاه اتوبوس برای خطوط بی‌آرتی 340 میلیون تومان بوده است اما این میزان در سال جاری به 700 میلیون تومان رسیده است.

شهردار اصفهان در پایان بر اجرای قوانین شهری تاکید کرد و اظهار داشت: بی شک این مشکلات ناشی از عدم اجرای قوانین، طرح‌ها و لوایح تصویب شده است.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول