اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازسازی منطقه عملیاتی والفجر 2 در بیرجند-4

براتی: وصایای شهیدان به زبان‌های زنده ترجمه شود

خبرگزاری فارس: فرماندار درمیان گفت: وصایا و خاطرات شهدا غنایمی هستند که تاکنون بروز داده نشده‌اند و باید هر کدام از آنها به زبان‌های زنده ترجمه شود.

براتی: وصایای شهیدان به زبان‌های زنده ترجمه شود

رجبعلی براتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس مستقر در محل بازسازی منطقه عملیاتی والفجر 2 با اشاره به کمک‌های علمی، بیولوژیکی و تسلیحاتی به دشمن از غرب و شرق در دوران جنگ هشت ساله اظهار کرد: صدام با همکاری شیوخ عرب و اسرائیل هیچ چیزی برای پیروزی کم نداشت اما جنگ به ما این خودباوری را داد تا با راهنمایی و هدایت حضرت امام به نقطه خوداتکایی و خودمحوری برسیم تا جایی که امروز ایران به یکی از کشورهای پیشرفته منطقه و یکی از تولیدکنندگان جنگ‌افزارها در دنیا تبدیل شده است.

وی وصایا و خاطرات شهدا را غنائمی دانست که متأسفانه تاکنون بروز داده نشده‌اند و اگر هر کدام از آنها به زبان‌های زنده ترجمه شود تحولی در دنیا ایجاد می‌کنند، زیرا هر کدام از بچه‌های جنگ به مثابه افرادی هستند که سال‌ها دوره‌های آموزش نظامی را گذرانده بودند.

فرماندار درمیان با اشاره به تلاش کشورها برای استقلال یادآور شد: برخی از کشورها می‌خواستند مستقل باشند از جمله انقلاب اسلامی ما که به رهبری امام خمینی زیر بار هیچ کدام از دو ابرقدرت غرب و شرق نرفت و در مقابل استکبار و استبداد قد علم کرد و منافع آنها را به خطر انداخت.

براتی تاکید کرد: این کار موجب شد که آنها عراق را تحریک کنند تا به منظور براندازی نظام اسلامی جنگ هشت ساله را بر علیه ملت ایران راه بیندازد.

وی افزود: هدف دشمن در این جنگ این بود که ایران را تسخیر کند تا بتواند بر آن مسلط شود و در نهایت ریشه انقلاب را قطع کند و نگذارند به دیگر کشورها سرایت کند، اما رزمندگان و جانبازان و شهدا نگذاشتند که حتی یک وجب از این خاک به دست اجنبی بیفتد و در نهایت ملت ما توانست در این جنگ با عنایات و الطاف الهی و رهبری مدبرانه امام خمینی(ره)، عاشورایی دوباره برپا کند و خون را بر شمشیر پیروز گرداند.

فرماندار درمیان با اشاره به عملیات والفجر 2 و مأموریت و طرح مانور آن در دوران جنگ گفت: مبناى طرح مانور، عملیات تک دورانى یا همان دور زدن دشمن بود تا بدین وسیله هرگونه فرصت عکس‌العمل از دشمن گرفته شود، بدین ترتیب که چهار گردان سمت راست و سه گردان سمت چپ وارد عمل مى‌شدند و پس از دور زدن ارتفاعات، در تنگه دربند الحاق مى‌شدند و نهایتاً پاکسازى به طور کامل انجام مى‌پذیرفت.

براتی اضافه کرد: سازمان رزم و نحوه ادغام نیروهاى سپاه و ارتش بدین شکل بود که در مجموع 16 گردان از سپاه و شش گردان پیاده و یک گردان مکانیزه از نیروى زمینى ارتش در عملیات شرکت داشتند.

وی افزود:‌ همچنین پشتیبانى عملیات از سوى هوانیروز، با توجه به موقعیت منطقه و صعب‌العبور بودن ارتفاعات پیش‌بینى شد.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول