اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان:

توسعه زیرساخت‌های شهری متناسب با افزایش خودروها نیست

خبرگزاری فارس: فرماندار درمیان گفت: توسعه زیرساخت‌های شهری و راه‌سازی متناسب با افزایش خودروهای و وسایل نقلیه نیست.

توسعه زیرساخت‌های شهری متناسب با افزایش خودروها نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، رجبعلی براتی عصر امروز در مراسم تجلیل از موتورسواران قانونمند درمیان اظهار کرد: افزایش درآمد سرانه خانوار و افزایش سرمایه‌گذاری در تولید وسایل نقلیه موتوری سبب گسترش وسایل نقلیه موتوری در جامعه به ویژه در میان قشر جوان شده است.

وی با بیان اینکه سرعت توسعه زیرساخت‌های شهری و راه‌سازی متناسب با سرعت روزافزون وسایل نقلیه نیست، تصریح کرد: اگر در بهره‌وری و آموزش نیروی انسانی این سرمایه‌های ارزشمند جامعه غفلت شود، سرمایه‌های عظیم فکری جامعه به هدر می‌رود.

فرماندار درمیان علت اصلی تصادفات و سوانح رانندگی را توجه نکردن به قوانین دانست و ادامه داد: برقراری امنیت لازمه تمام فعالیت‌های اجتماعی است. 

براتی قانون‌مداری را لازمه امنیت اجتماعی و اخلاقی دانست و اضافه کرد: پیشگیری از بروز و گسترش آسیب‌‏های اجتماعی بسیار آسان‌‏تر و کم‌‏خرج‌‏تر از درمان آن است.

وی از قانون به عنوان یکی از بنیادی‌ترین عواملی که سبب تنظیم روابط و تعاملات اجتماعی در بین آحاد اقشار جامعه می‌شود، یاد کرد و افزود: آنچه حقوق جامعه را از دست تعدی و تجاوز محافظت می‌کند و از آنان در مقابل نیروهای ضد اجتماعی دفاع می‌کند، هنجارهای رسمی است که جامعه درباره آنها به اجماع دست یافته است.

معاون اداره آموزش فرهنگ ترافیک خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: استفاده از کلاه ایمنی و احترام به قانون در میان موتورسواران شهرستان‌های درمیان، نهبندان و سربیشه به صورت صد درصد نهادینه شده است.

سید حمزه هاشمی 60 درصد سوانح و تصادفات استان را مربوط به موتورسواران دانست و اضافه کرد: بیشترین آمار تصادفات فوتی در خراسان جنوبی مربوط به موتورسواران فاقد کلاه ایمنی است.

وی استفاده از کلاه ایمنی را ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین نوع برقراری امنیت موتورسواران و کاهش حوادث ناشی از تصادفات دانست و افزود: جامعه قانونمند انسان‌هایی منظم، قاعده‌مند و هنجارمند تربیت می‌کند که نتیجه آن، تعامل، اعتماد، همکاری، مشارکت متقابل و انسجام جمعی است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول