اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان در مجلس:

هزینه آب، برق و گاز مساجد و حسینیه‌ها رایگان است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس مصوبه مجلس، هزینه آب و برق و گاز مساجد، حسینیه‌ها، دارالقرآن‌ها و اماکن اقلیت‌های مذهبی شهری رایگان است.

هزینه آب، برق و گاز مساجد و حسینیه‌ها رایگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، امیر خجسته صبح امروز در نشست مشترک با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان، با بیان اینکه وظیفه اصلی اوقاف انجام برنامه‌های فرهنگی است، اظهار کرد: ما با تمام توان از اوقاف حمایت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مردم با عشق و ارادت و نهایت احساسات به زیارت امامزادگان مشرف می‌شوند، افزود: مؤثرترین و اثرگذارترین مکان‌ها برای اجرای برنامه‌های فرهنگی آستان مقدس امامزادگان و مساجد است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جنگ سخت بر دشمنان غلبه کردیم اما دشمنان در جنگ نرم قصد دارند فرزندان ما را از ما بگیرند و به جوانان ما ضربه بزنند، تصریح کرد: بقاع متبرکه و امامزادگان بهترین مکان برای تبلیغ و اثرگذاری در مقابله با جنگ نرم هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی هزینه آب و برق و گاز مساجد و حسینیه‌های شهری رایگان است، افزود: این قانون مصوبه مجلس شورای اسلامی است و دولت موظف به اجرای آن است و در صورت عدم اجرای این قانون توسط ارگان‌ها و نهادهای مربوطه با آنها برخورد خواهیم کرد.

خجسته در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر عدم پرداخت هزینه آب، برق، گاز توسط مساجد، حسینیه‌ها، دارالقرآن‌ها و اماکن اقلیت‌های مذهبی عنوان کرد: مسئولان و مدیران شرکت‌های خدمات‌رسان باید در جریان این مصوبه مجلس در این زمینه باشند و در اجرای آن همت کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز در این نشست با اشاره به پتانسیل بسیار بالای امامزادگان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و جذب جوانان و نوجوانان گفت: موضوعی به نام اعتبارات استانی برای امامزاده‌ها وجود ندارد و آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) در وسط شهر همدان تاکنون هیچ گونه اعتبار دولتی دریافت نکرده است.

محمد صالحی در پایان سخنان خود با بیان اینکه در سال گذشته 10 هزار نفر در مسابقات سراسری قرآن کریم شرکت کردند، افزود: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده امسال تعداد شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات قرآن کریم را به 30 هزار نفر می‌رسانیم.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول