اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره جهاد کشاورزی فردوس خبر داد

برداشت 18 هزار تن پسته از باغات فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره جهاد کشاورزی فردوس از برداشت 18 هزار تن پسته از سطح 2 هزار و 100 هکتار از باغات بارور این شهرستان خبر داد.

برداشت 18 هزار تن پسته از باغات فردوس

عباسعلی غلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: بیش از 3 هزار و 150 هکتار از باغات این شهرستان زیر کشت محصول پسته قرار دارد که از این میزان 2 هزار و 100 هکتار بارور است.

وی میانگین برداشت پسته در شهرستان فردوس را 9 تن در هکتار اعلام کرد و گفت: در سال جاری بیش از 18 هزار تن پسته تر از باغات این شهرستان برداشت می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی فردوس با اشاره به قرار گرفتن این شهرستان در رتبه دوم تولید پسته در سطح استان افزود: با وجود آفت پسیل در باغات پسته این شهرستان میزان برداشت پسته در سال جاری نسبت به سال گذشته تغییر نکرده است.

غلامی از وجود آفت پسیل در سطح 350 هکتار از باغات پسته این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: این آفت 40 درصد از پسته تولیدی فردوس را فرا گرفته و سبب پوکی محصول پسته می‌شود.

وی با اشاره به برداشت پسته طی دو مرحله در شهرستان فردوس یادآور شد: برداشت مغز سبز پسته از اواخر مرداد‌ماه آغاز شده و مرحله دیگر برداشت نیز از ابتدای مهر‌ماه و زمانی که پسته کاملاً رسیده و خندان است، انجام می‌شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی فردوس به تولید انواع مختلف پسته شامل احمدآقایی، فندقی، کله قوچی، پسته سفید و اکبری در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته دو ترمینال ضبط پسته در سطح شهرستان فعال بود که در سال جاری این تعداد به چهار ترمینال افزایش یافته است.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول