اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توسعه و عمران اراضی کشاورزی خبر داد

پیشرفت ‌85 درصدی طرح انتقال آب به اراضی سودجان شهرکرد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توسعه و عمران اراضی کشاورزی بانک کشاورزی (بانک زمین) گفت: طرح تامین آب اراضی کشاورزی سودجان در شهرستان شهرکرد با 85 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.

پیشرفت ‌85 درصدی طرح انتقال آب به اراضی سودجان شهرکرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سیروس صفائی‎فرد بعدازظهر امروز در نشست با فرماندار شهرستان شهرکرد اظهار داشت: طرح انتقال آب به اراضی شهر سودجان در شهرستان شهرکرد از جمله طرح‌های در دست اجرای شرکت توسعه و عمران اراضی کشاورزی بانک کشاورزی است که تاکنون 85 درصد عملیات اجرایی آن انجام شده است.

وی افزود: با اجرای این طرح آب کشاورزی مورد نیاز 2 هزار و 200 هکتار از اراضی شهر سودجان در شهرستان شهرکرد تامین خواهد شد.

مدیرعامل بانک زمین کشور ادامه داد: اجرای طرح شبکه آبیاری تحت فشار در این میزان اراضی در این منطقه نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد که تاکنون این طرح 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی در ادامه با اشاره به دیگر طرح‌های در دست اجرا توسط بانک زمین خاطرنشان کرد: بانک زمین که با هدف سرمایه‌گذاری در طرح‌های آب و خاک و احیای اراضی و به منظور ایجاد اشتغال و کمک به استقلال اقتصادی کشور از طریق تولید محصولات زراعی و باغی استراتژیک، فعالیت خود را بر اساس قانون تجارت آغاز کرده، طرح‌های بزرگی را در استان‌های مختلف کشور در دستور کار دارد و همچنین طرح‌های بزرگی را احیا کرده و به بهره‌برداری رسانده است.

صفائی‎فرد گفت: تمام سهام بانک زمین متعلق به بانک کشاورزی است و هزینه اجرای طرح‌ها از منابع داخلی این بانک تامین و پرداخت می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه و عمران اراضی کشاورزی بانک کشاورزی تصریح کرد: این شرکت برای اجرای طرح‎های بزرگ کشاورزی در سراسر کشور از توان فنی و اجرایی بالایی برخوردار است و هر طرحی که 50 درصد هزینه آن از محل خودیاری مردم و یا اعتبارات دولتی پرداخت شود، 50 درصد هزینه باقی‎مانده از طرف بانک زمین تامین خواهد شد.

‌‍فرماندار شهرستان شهرکرد نیز در این دیدار اظهار داشت: تاکنون 264 طرح کشاورزی در کارگروه توسعه کشاورزی این شهرستان تصویب و به منظور دریافت تسهیلات و اجرا به بانک کشاورزی معرفی شده است.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول