اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان:

تحریم‌ها موجب واگذاری فعالیت‌های اجرایی به مردم شده است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: در حال حاضر تحریم‌ها برای وارد شدن مردم در صحنه برای اجرای فعالیت‌های شهری نوعی نعمت تلقی می‌شود.

تحریم‌ها موجب واگذاری فعالیت‌های اجرایی به مردم شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس حاج‌رسولیها ظهر امروز در برنامه اجلاس شورای اسلامی استان اظهار کرد: در جلسه شورای عالی استان‌ها یک طرح دوفوریتی مصوب شد که تمام شورا‌ها و شهرداری‌ها در راستای کمک به زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی به ویژه منطقه ورزقان گام بردارند.

وی با بیان اینکه هوای آذربایجان‌شرقی در حال سرد شدن است و هر مجموعه‌ای در استان باید نسبت به اعزام کارگران ماه و نیمه ماهر به منطقه ورزقان برای بازسازی و احداث منازل مسکونی در این منطقه اقدام کند، ادامه داد: همچنین شهرداری‌ها نیز بر اساس بند 10 ماده 55 نیز می‌توانند کمک‌های مالی را به مناطق زلزله‌زده ارسال کنند.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان به ضرورت تحقق مدیریت واحد شهری در شهر‌ها اشاره و تصریح کرد: البته یکی از دغدغه‌های مسئولان همیشه این بوده که شاید در حال حاضر تمام شهر‌ها و شهرداری‌ها توان مدیریت واحد شهری را نداشته باشند.

وی با بیان اینکه معتقد هستم که اصفهان توانایی اجرای مدیریت واحد شهری را در تمام شهر‌های استان دارد، اضافه کرد: در یک برهه از زمان اعتبارات و ارز قابل توجهی در دولت وجود داشت و هیچ وزیری حاضر نبود که اختیارات خود را به شورا‌ها و شهرداری‌ها واگذار کند.

حاج‌رسولیها با اشاره به اینکه اما در حال حاضر تحریم‌ها برای وارد شدن مردم در صحنه برای اجرای فعالیت‌های شهری نوعی نعمت است، تاکید کرد: در شرایط تحریم اقتصاد مقاومتی، مردمی و مشارکتی مطرح است و در ابتدای انقلاب اسلامی اعتبارات بسیاری محدود بود اما پروژه‌های بسیاری در سطح شهر با کمک‌های مردمی اجرا شده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ بودجه‌ای به اصفهان برای اجرای پروژه‌های شهری اختصاص داده نشده است، افزود: با توجه به این موضوع می‌طلبد که نیاز‌های موجود در سطح شهر شناسایی شود و با استفاده از کمک‌های مردمی پروژه‌های عمرانی در شهر اجرا شود.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه پروژه‌های نیمه تمام استان باید تا پایان فعالیت دور سوم شورا‌های شهر به اتمام برسد، گفت: امسال اعتباری وجود ندارد و سال آینده نیز وضعیت بهتر از این نمی‌شود.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول