اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ساخت پودر مخصوص بیماران دیالیزی

نخبه دهدشتی خط تحریم پودر دیالیز را شکست

خبرگزاری فارس: پودر بی‌کربنات ویژه بیماران دیالیزی که تا قبل از این از کشورهای اروپایی وارد می‌شد و مدتی است به دلیل تحریم‌ها به کشور وارد نمی‌شد به دست نخبه دهدشتی ساخته شد.

نخبه دهدشتی خط تحریم پودر دیالیز را شکست

سید مسعود هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: پودر بی‌کربنات ویژه بیماران دیالیزی تا قبل از این از کشورهای اروپایی وارد می‌شد و همین مسئله باعث شده بود با وضع بعضی تحریم‌ها در روند کار دستگاه‌های دیالیز و نیز درمان بیماران دیالیزی مشکلاتی به وجود آید.

مدیر اجرایی طرح ساخت پودر بی‌کربنات اضافه کرد: ما از دو سال قبل به همراه امیر کشتی‌آرای روی این پروژه کار کردیم و امروز مفتخریم که علاوه بر شکستن خط تحریم ماده‌ای با کیفیت بالاتر و هزینه بسیار کمتر در کشور عزیزمان تولید کنیم.

عضو ISI مخترعین بین‌المللی تصریح کرد: این پودر  استانداردها و تأییده‌های لازم را توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دریافت کرده است.

این مخترع جوان دهدشتی با بیان اینکه این ماده به صورت 80 درصد ساخت ایران است، بیان داشت: برای این که پودر دیالیز  به صورت 100 درصد ایرانی ساخته شود به 300 میلیون اعتبار نیاز است که امیدواریم مسئولان در این زمینه همکاری لازم را با ما داشته باشند تا بتوانیم این پودر را به صورت کاملا ایرانی ساخته و علاوه بر تأمین نیازهای داخلی بتوانیم به کشورهای دیگر نیز صادر کنیم.

عضو تیم مخترعین و مبتکرین سازمان ملل متحد بیان داشت: برای تجاری‌سازی و تولید انبوه این پودر به بیش از یک میلیارد اعتبار نیاز است و قطعا اگر این مهم انجام گیرد گام بلندی در خودکفایی و  تقویت تولید ملی انجام گرفته است.

دارنده دیپلم افتخار از کشورهای ترکیه، رومانی و روسیه با بیان اینکه در دنیای امروزی توسعه و پیشرفت مدیون توجه و تقویت نخبگان در  بخش‌های مختلف است، ابراز داشت: امیدواریم که مسئولان ما حمایت خود از نخبگان را  عملیاتی کنند و این حمایت‌ها در حد گفتار باقی نماند.

دبیر انجمن ملی نخبگان کشور خاطرنشان کرد: امروزه دستاوردهای علمی نخبگان کهگیلویه و بویراحمد حتی در سطوح بین‌اللملی ظهور و نمود پیدا کرده و جوانان استان ما در مجامع  علمی دنیا حرف های زیادی برای گفتن دارند.

وی در پایان با اشاره به اینکه تا هنگامی حمایت جدی از این نخبگان نشود به شکوفایی نخواهند نشست، یادآور شد: مسئولان باید شناسایی، جذب و حمایت از نخبگان را به صورت جدی پی‌گیری کنند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول