اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد

اتمام آرماتوربندی و بتن‌ریزی 13 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی از اتمام آرماتوربندی و بتن‌ریزی 13‌هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده خبر داد.

اتمام آرماتوربندی و بتن‌ریزی 13 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی در پایان بازدید 10 ساعته از مناطق زلزله‌زده ارسباران در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با تلاش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سایر نهادهای مرتبط توانستیم فونداسیون بیش  از 13 هزار واحد را به اتمام برسانیم.

استاندار آذربایجان‌‌شرقی آمار بازسازی مناطق زلزله‌زده را امید‌وار‌کننده ‌توصیف کرد و افزود: تا امروز آرماتوربندی بیش از 8 هزار واحد و بتن‌ریزی بیش از 5 هزار واحد در منطقه زلزله‌زده به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: اسکلت‌بندی 2 هزار و 400 واحد به پایان رسیده و حدود 600 واحد نیز در حال دیوارچینی است.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جوی موجود، روند بازسازی به خوبی در حال پیشرفت است و برای تسریع در این مراحل از مردم این مناطق انتظار همکاری بیشتری داریم.

 

مدیر کل راه و شهر سازی  استان آذربایجان‌شرقی نیز در این بازدید اظهار داشت: هم‌اکنون در اکثر مناطق زلزله‌‌زده کار آواربرداری به اتمام رسیده و برای شتاب‌بخشی در روند بازسازی مناطق زلزله‌زده، ماشین‌آلات این اداره کل در حمل  مصالح ساختمانی با گروه‌های بنیاد مسکن همکاری دارند.

استاندار آذربایجان‌شرقی امروز به همراه مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط، از مناطق زلزله‌زده روستاهای هیق - چای‌کندی، علی بیگ، میرزاعلی، گل عنبر، هیبت بگلو، اره جان، مهترلو، علی‌آباد و لزگی بازدید و در جریان روند بازسازی مناطق زلزله‌زده قرار گرفت. 

زلزله شش ریشتری ورزقان و 6.2 ریشتری بست و یکم مرداد سال‌جاری موجب تخریب و آسیب دیدن 20 هزار واحد مسکونی روستایی و شهری شد.

وزیر راه و شهرسازی بعد از این زلزله در مراسم آغاز بازسازی مناطق زلزله‌زده اهر، هریس و ورزقان طرح عید فطر تا عید قربان را مطرح کرد و قول داد 10 هزار واحد مسکونی روستایی در این مناطق را تا این عید قربان ساخته و تحویل زلزله‌زدگان دهد.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول