اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد

حمل تجهیزات و مصالح ساختمانی مورد نیاز به مناطق زلزله‌زده

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی از تأمین و حمل امکانات، تجهیزات و مصالح ساختمانی مورد نیاز مناطق زلزله‌زده خبر داد.

حمل تجهیزات و مصالح ساختمانی مورد نیاز به مناطق زلزله‌زده

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، احمد علیرضا‌بیگی ظهر امروز در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: با اتمام آواربرداری که بیش از 95 درصد آن در شرف اتمام است، امکانات و ماشین‌آلات آزاد شده در حمل مصالح به‌کارگیری می‌شوند و روند اجرایی بیش از پیش تسریع خواهد شد.

وی گفت: بخش قابل توجهی از عملیات اجرایی و ساختمانی در مناطق زلزله‌زده با سرعت در حال اجرا بوده و کارهای قابل توجهی در این زمینه صورت گرفته است، همچنین ساخت و ساز و پی‌کنی بیش از 10 هزار واحد مسکونی انجام شده و بالغ بر 5 هزار و 500 واحد در مرحله فونداسیون، اسکلت‌بندی،سقف‌چینی و دیوار چینی است.

بیگی تصریح کرد: این امر نشان از همت و پشتکار بنیاد مسکن و نهادهای همراه در زمینه تأمین مسکن مناسب برای روستاییان دارد.

وی اظهار کرد: اراده دولت و دستگاه‌های ذی‌ربط بر این است که به دور از جار و جنجال‌ها با تلاش بیشتر و تجمیع امکانات در یک حرکت جهادی و شبانه‌روزی کارها را با سرعت ادامه دهد و اگر آب و هوای منطقه اجازه دهد قطعاً نتیجه این تلاش منجر به آینده‌ای نویدبخش و امیدوارکننده برای تأمین سرپناه برای زلزله‌زدگان خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی، همراهی دولت، مردم و خیّران را مناسب دانست و اظهار امیدواری کرد؛ با کمک خیّران و نهادهای مردمی در ساخت اماکن عمومی نیز کارهای جدی انجام شود.

وی هدف از برگزاری این جلسه مهم را بررسی وضعیت ساخت و ساز، ارائه گزارش‌های لازم از سوی ستادهای بازسازی و ارائه ساز و کارها و دریافت نظرات دست‌اندرکاران امر عنوان کرد.

در ادامه این جلسه فرماندار تبریز ناهماهنگی در توزیع مصالح، کمبود سوخت برای حمام‌ها و نیازهای روستاییان را از برخی مشکلات مناطق روستایی برشمرد.

محمود چمنی، تعداد واحدهای تخریبی در مناطق زلزله‌زده تبریز را یک‌هزار و 380 واحد مسکونی در 20 روستا عنوان کرد و افزود: علاوه از این یک‌هزار و 200 واحد نیز به صورت خوداظهاری اعلام خسارت کرده‌اند که امیدواریم با هماهنگی‌های لازم کارها به نحو شایسته پیش برود.

وی حجم عملیات انجام شده را گسترده اعلام کرد و گفت: بالغ بر 120 هزار کمپرسی خاک و چوب ساختمان‌های تخریبی از سوی عوامل ستادهای معین و راه و شهرسازی از مناطق روستایی جمع‌آوری شده است که این رقم نشان از وسعت فعالیت‌های شبانه‌روزی دارد.

فرماندار ورزقان نیز از تلاش‌های انجام شده از سوی بنیاد مسکن در امر ساخت و ساز تشکر کرد.

محرم فروغی از تلاش‌های دست‌اندرکاران بنیاد مسکن به دلیل اهتمام ویژه به امر ساخت و ساز روستاییان قدردانی کرد و خواستار پیگیری نهادهای حمایتی درباره وضعیت مسکن افراد زیرپوشش شد.

داریوش مرادی فرماندار هریس نیز پیشرفت، توسعه و تسریع در امر ساخت و ساز همچنین امور عمومی در منطقه را نیازمند همکاری مطلوب مردم عنوان کرد و خواستار همکاری بیشتر روستاییان با ستادهای معین مستقر در مناطق شد.

رضا صدیقی فرماندار اهر نیز از تشکیل 20 هزار پرونده ساختمان‌های آسیب دیده از زلزله اخیر در سطح شهر خبر داد و افزود: تعدد پرونده‌ها و عدم پاسخگویی امکانات فعلی بانک مسکن باعث برخی مشکلات و نارضایتی در بین مردم شده است که امیدواریم با اتخاذ تدابیر ویژه از سوی بنیاد مسکن و تسهیل در ارائه خدمات بانکی مشکلات مردم رفع شود.

عباس فلاح نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به بی‌خانمانی برخی اجاره‌نشین‌ها در زلزله اخیر، خواستار اعطای تسهیلات ودیعه مسکن برای مستأجران شهر اهر شد.

وی در ادامه بر تسریع در ساخت و ساز، ارتقای کمی و کیفی اماکن مسکونی و دامی همچنین توجه بیشتر در جابه‌جایی روستاهایی که در خط گسل هستند، تأکید کرد.

محمد حسن‌نژاد نماینده مردم مرند و جلفا نیز در این جلسه از وارد شدن خسارت به بیش از یک‌هزار واحد مسکونی منطقه جلفا بر اثر زلزله اخیر خبر داد و خواستار توجه ویژه ستادهای بازسازی به این مناطق شد.

محمدعلی مددی نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نیز که به عنوان نماینده ویژه مجلس و کمیسیون عمران در این جلسه شرکت کرده بود با تقدیر از تلاش‌های انجام شده توسط بنیاد مسکن گفت: به دلیل فرا رسیدن فصل سرما خواستار تسریع در عملیات ساخت و ساز و  تمهیدات ویژه رفاه عمومی در مناطق زلزله‌زده هستیم.

حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده امام جمعه اهر نیز در این جلسه کارهای انجام شده در منطقه را بسیار چشمگیر عنوان کرد.

وی افزود: برای بازسازی و مرمت مناطق زلزله‌زده همت و تلاش همچنین بسیج تمام امکانات دولتی، مردمی و خیّران لازم است که امیدواریم با احساس مسئولیت در تحقق این امر تلاش کنیم. 

انتهای پیام/ز10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول