اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تبریز خبر داد

آواربرداری 96 درصد از مناطق زلزله‌زده تبریز

خبرگزاری فارس: فرماندار تبریز گفت: 96 درصد از مناطق زلزله‌زده تبریز آواربرداری شده‌اند.

آواربرداری 96 درصد از مناطق زلزله‌زده تبریز

محمود چمنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: در اکثر روستاهای تخریب شده شهرستان تبریز در اثر زلزله 6.2 ریشتری 21 مرداد عملیات آواربرداری به اتمام رسیده و تنها آواربرداری به عملیات‌های موردی، لکه‌گیری  محدود است.

وی افزود: 400 مورد پی‌کنی، 800  مورد خط‌کشی در روستاهای محدودی شهرستان تبریز تحقق یافته و انجام سایر مراحل ساخت و ساز ادامه دارد.

چمنی با اشاره به کمبود مصالح برای مناطق زلزله‌زده تبریز گفت: برای تصریح در امر بازسازی مناطق زلزله‌زده تبریز باید روند ارسال مصالح به این مناطق تقویت شود.

وی در عین حال تلاش همه ارگان‌ها و نهادهای درگیر در بازسازی مناطق زلزله‌زده تبریز را یادآور شد و گفت: همه تلاش دارند تا با حداکثر توان بازسازی و تصریح در روند احداث خانه‌های مستحکم برای زلزله‌زدگان را شتاب بخشند.

فرماندار تبریز قبلا از تحویل تعدادی از واحدهای مسکونی در مناطق زلزله‌زده تبریز خبر داده بود و عنوان کرده بود که تا اواخر این هفته تعدادی از واحدهای مسکونی بازسازی شده در مناطق زلزله‌زده تبریز به صاحبان آنان تحویل داده می‌شود.

در اثر زلزله 6.2 ریشتری 21 مرداد 20 روستا از توابع شهرستان تبریز دچار تخریب شدند که در این روستاها یک‌هزار و 340 خانوار تحت تاثیر این حادثه طبیعی قرار گرفتند که از این تعداد نیز 737 واحد مسکونی 100 درصد و 603 واحد نیز تا 60 درصد آسیب دیده‌اند.

انتهای پیام/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول