اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد

پی‌کنی حدود 10 هزار واحد و بتن‌ریزی 5500 واحد در مناطق زلزله‌زده

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی از اتمام آواربرداری 95 درصد از مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: پی‌کنی حدود 10 هزار واحد و بتن‌ریزی پنج هزار و 500 واحد نیز به اتمام رسیده است.

پی‌کنی حدود 10 هزار واحد و بتن‌ریزی 5500 واحد در مناطق زلزله‌زده

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، احمد علیرضابیگی ظهر امروز در جلسه ستاد بحران آذربایجان‌شرقی در اهر اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده تمام امکانات و ماشین‌آلات و تجهیزات دستگاه‌های خدماتی در خدمت مناطق زلزله‌زده بوده با هماهنگی بنیاد مسکن و ستادهای معین، فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های ذیربط در تمام روستاها ساخت و ساز جان گرفته و نزدیک 10 هزار واحد مسکونی بعد از اتمام آواربرداری عملیات اجرایی ساخت آنها آغاز شده و بیش از 50 درصد از این اماکن در دست احداث در مرحله فونداسیون، بتن‌ریزی، اسکلت‌بندی، سقف و دیوارچینی هستند.

رئیس ستاد مدیریت بحران استان آذربایجان‌شرقی گفت: برای تسریع در ساخت تمام اماکن آسیب‌دیده روستایی با تشکیل ستاد بازسازی اماکن مسکونی و دامی و تجمیع ادارات مرتبط جهادکشاورزی، بنیاد مسکن، سازمان نظام مهندسی، بانک مسکن و کشاورزی در کمترین زمان ممکن مراحل تکمیل پرونده به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: مراحل اداری و معرفی بانکی که ساکنان دائمی این روستاها هستند در اولویت ساخت و ساز قرار گرفته‌اند و مابقی اماکن روستایی آسیب‌دیده از زلزله که مربوط به ساکنان فصلی روستاها هستند در اولویت دوم ساخت قرار داده شده‌اند که از سال آینده نیز این اماکن آنها نیز نوسازی می‌شوند.

بیگی افزود: خوشبختانه با اهتمام دستگاه‌های اجرایی به خصوص وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن مرحله آواربرداری در شرف اتمام است که این امر کمک خواهد کرد که ماشین‌آلات موجود در امر حمل مصالح ساختمانی قرار گرفته و در ساخت و ساز تسریع شود.

وی عملیات امداد و نجات و اسکان اضطراری در زلزله اخیر آذربایجان‌شرقی را که با سرعت کم نظیر و در کمترین زمان ممکن انجام شده کم‌نظیر و در نوع خود بسیار قابل توجه و قابل ثبت در حوزه امدادرسانی عنوان کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی در مورد شهرها نیز اعلام کرد: با همکاری شهرداری‌ها، نظام مهندسی، ستادهای معین بنیاد مسکن تکمیل پرونده در این شهرها نیز به اتمام رسیده و واحدهای آسیب‌دیده برای اخذ وام به بانک مسکن معرفی شده‌اند که صدور پروانه به این واحد نیز رایگان بوده و شهرداری‌ها موظف به صدور پروانه در کمترین زمان ممکن شده‌اند.

وی در خصوص اماکن دامی در روستاها نیز گفت: اماکن دامی از محل بلاعوض به صورت انبوه و پیش ساخته توسط بنیاد مسکن و سپاه در حال ساخت است و قسمتی اعظمی از این اماکن دامی در روستا نصب و مابقی در حال حمل به منطقه هستند.

استاندار آذربایجان‌شرقی نقش خیّران را بسیار مهم عنوان کرد و خواستار همراهی و همکاری خیّران در ساخت اماکن عمومی و عام‌المنفعه شد.

وی از همراهی خوب شورای هماهنگی مدیریت بحران، اعضای ستاد قدردانی و انعکاس به موقع و مطلوب امر امدادرسانی، ساخت و ساز، انعکاس مسائل و مشکلات مناطق زلزله‌زده توسط رسانه ملی قدردانی کرد.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول