اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول حوزه بسیج ادارات استان زنجان خبر داد

حضور بسیجیان زنجانی در بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان

خبرگزاری فارس: مسئول حوزه بسیج ادارات استان زنجان گفت: اکیپ‌هایی از بسیجیان منتسب به حوزه بسیج ادارات استان زنجان برای مشارکت در بازسازی مناطق زلزله‌زده به شهرستان اهر اعزام می‌شوند.

حضور بسیجیان زنجانی در بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان

رحمان هادی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن فصل سرما تسریع در بازسازی مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان‌شرقی ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه ساخت و ساز سریع در مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان‌شرقی همت و تلاش بسیجیان را می‌طلبد، خاطرنشان کرد: بسیجیان باید آستین همت خود را بالا زده و برای آبادی این مناطق وارد عمل شوند.

مسئول حوزه بسیج ادارات استان زنجان با بیان اینکه تعدادی از بسیجیان و پاسداران سپاه استان زنجان برای امداد و کمک به شهرستان اهر اعزام می‌شوند، تصریح کرد: ساخت‌ و ساز مناطق و خانه‌های تخریب شده در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

وی به اعزام اکیپ‌های چند نفره در روزهای گذشته به مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و افزود: یک اکیپ 20 نفره از بسیجیان نیز به این مناطق اعزام می‌شوند.

هادی‌نژاد با اشاره به اینکه بسیجیان حرکت و اقدامات جهادی خود را در مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان‌شرقی آغاز کرده‌اند، ادامه داد: حضور آنها در شهرستان اهر و اقدام به ساخت و ساز از اقدامات مهم و ماندگار افراد اعزام شده به این شهرستان به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: اکیپ اعزام شده توسط حوزه بسیج ادارات استان زنجان برای ساخت و ساز واحدهای مسکونی در روستای «تقلیان» که بر اثر زلزله 100 درصد تخریب شده است، حضور پیدا می‌کنند.

مسئول حوزه بسیج ادارات استان زنجان همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با اشاره به اینکه رزمندگان دوران دفاع مقدس شاگردان مکتب اسلام بوده‌اند، اظهار داشت: این امر دفاع نظام جمهوری اسلامی ایران را در مقابل جنگ تحمیلی عراق مقدس کرده است. 

وی به برخورد رزمندگان جمهوری اسلامی ایران با اسرای جنگی دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: رفتار پیامبر اکرم (ص) و امام علی (ع) در برخورد با اسرای جنگی سرمشق و الگوی رزمندگان در برخورد با اسرا بود.

هادی‌نژاد با بیان اینکه جنگ را آمریکا به ایران تحمیل کرده و دشمن اصلی ایران در دوران جنگ آمریکا بود، اضافه کرد: اسلامی بودن انقلاب اسلامی ایران، تسخیر لانه جاسوسی و حادثه صحرای طبس دلایل عمده تحمیل جنگ توسط آمریکا علیه کشور بوده است.

وی با تاکید بر اینکه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا مشت بزرگی به آمریکا محسوب می‌شود، یادآور شد: این امر استکبار جهانی را زمین‌گیر کرده بود.

مسئول حوزه بسیج ادارات استان زنجان با بیان اینکه استکبار جهانی از گسترش انقلاب اسلامی ایران و تاثیر آن در سایر کشورها می‌ترسید، خاطرنشان کرد: استکبار بنا به دلایل مختلفی صدام را برای نابودی انقلاب اسلامی انتخاب کرده بود.

وی تصریح کرد: کینه به دل داشتن صدام از جمهوری اسلامی ایران از دوران حکومت عثمانی، طولانی‌بودن مرز عراق و ایران با یکدیگر و نپذیرفتن قطعنامه 1975 توسط صدام از دلایل عمده انتخاب وی برای جنگ با ایران بود.

هادی‌نژاد با تاکید بر اینکه هدف صدام از جنگ با ایران در دست گرفتن قدرت منطقه بود، ادامه داد: عمیق‌ترین بخش رودخانه اروندرود در اختیار ایران بود که صدام درصدد تصرف آن بود.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف رژیم بعثی در راه انداختن جنگ تحمیلی علیه ایران همچنین تصرف خوزستان، جداسازی آن از ایران و عربی‌سازی آن بود.

مسئول حوزه بسیج ادارات استان زنجان اظهار داشت: رزمندگان جمهوری اسلامی ایران با فداکاری و رشادت‌های خود از مرز‌های کشور دفاع کرده و حتی یک وجب از خاک کشور به تصرف دشمن در نیامد.

وی پیروزی در دوران دفاع مقدس را مدیون خون شهدا دانست و افزود: این ایثار و شجاعت‌های شهدا و رزمندگان باید در جامعه تبیین شود.

هادی‌نژاد به عملیات کربلای پنج و از جان گذشتگی‌های رزمندگان جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: رزمندگان و ایثارگران برای دفاع از ارزش‌های اسلام اقدامات زیادی کرده‌اند.

انتهای پیام/ل10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول