اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای فرهنگی سازمان بهزیستی قزوین:

برنامه‌های قرآنی موجب تحول در فرهنگ جامعه می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر شورای فرهنگی سازمان بهزیستی استان قزوین گفت: با اجرای مطلوب برنامه‌های قرآنی در جامعه می‌توان فرهنگ دینی را در بین آحاد جامعه‌ ارتقا داد.

برنامه‌های قرآنی موجب تحول در فرهنگ جامعه می‌شود

حجت‌الاسلام علی‌رضا رشوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: برنامه‌های قرآنی نقش مهمی در افزایش فرهنگ مذهبی در جامعه دارد که با اجرای مطلوب آن می‌توان این فرهنگ را بین آحاد مردم افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه نخستین کانون فرهنگی شهید فیاض‌بخش سازمان بهزیستی با محوریت فعالیت‌های قرآنی تأسیس شده، بیان کرد: این مرکز فعالیت‌های خود را به صورت تخصصی در زمینه‌هایی از جمله ترتیل، قرائت و مفاهیم قرآن کریم به متقاضیان ارایه می‌دهد.

دبیر شورای فرهنگی سازمان بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: کانون فرهنگی شهید فیاض‌بخش در عرصه قرآن و عترت به مددجویان جامعه هدف سازمان بهزیستی آموزش‌ می‌دهد.

این مقام مسئول ادامه داد: کانون فرهنگی شهید فیاض‌بخش به کودکان در مؤسسات مهدکودک‌ها و سالمندان در مؤسسات سالمندان، قرآن کریم را آموزش می‌دهد و این بیانگر طیف گسترده جامعه هدف این کانون است که با اجرای برنامه‌های خود به اقشار مختلف جامعه می‌تواند به موفقیت‌های چشم‌گیری در توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه دست یابد.

دبیر شورای فرهنگی سازمان بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه سازمان بهزیستی استان قزوین هر ساله مسابقات قرآن کریم را به مناسبت‌های مختلف بین مددجویان جامعه هدف بهزیستی، کارکنان بهزیستی و خانواده‌های آنان برگزار می‌کند، اذعان کرد: این افراد با شرکت در این مسابقات می‌توانند با یکدیگر رقابت کنند و استعدادها و توانایی‌های خودشان را به نمایش بگذارند.

رشوند با اشاره به اینکه شورای فرهنگی سازمان بهزیستی استان قزوین آموزش قرآن کریم را به مددجویان جامعه هدف بهزیستی، کارکنان بهزیستی و خانواده‌های آنان ارایه می‌دهد، اظهار کرد: این افراد می‌توانند با مراجعه به مؤسسات و مراکز قرآنی آموزش‌های تلاوت، مفاهیم و تفسیر قرآن کریم را به صورت رایگان کسب کنند تا دانش و معرفت خودشان را به این کتاب آسمانی ارتقا دهند.

دبیر شورای فرهنگی سازمان بهزیستی استان قزوین ابراز کرد: مددجویان جامعه هدف بهزیستی، کارکنان بهزیستی و خانواده‌های آنان در پایان دوره‌های آموزشی قرآن کریم از جمله تلاوت، تفسیر و مفاهیم می‌توانند مدرک آن دوره را اخذ کنند.

ترویج فرهنگ قرآنی جواب دندان‌شکنی به توطئه‌های دشمنان است

دبیر شورای فرهنگی سازمان بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه هدف اصلی خلقت رسیدن به کمال، سعادت الهی و شناخت خداوند متعال است، خاطرنشان کرد: انسان با فراگیری تلاوت، مفاهیم و تفسیر قرآن کریم می‌تواند به این اهداف دست یابد و با تحقق آن در دنیا و آخرت سعادتمند باشد.

این مقام مسئول بیان کرد: دشمنان توطئه‌ها و دسیسه‌های بسیاری برای کم‌رنگ کردن فعالیت‌های مذهبی در جامعه از جمله برنامه‌های آموزش قرآن کریم انجام می‌دهند تا اعتقادات و باورهای دینی را در بین مردم کم‌رنگ کنند.

دبیر شورای فرهنگی سازمان بهزیستی استان قزوین ادامه داد: با مطلوب انجام دادن برنامه‌های فرهنگی از جمله آموزش قرآن کریم به اقشار مختلف جامعه می‌توان فرهنگ قرآنی را در جامعه ترویج داد و با تحقق این هدف جواب دندان‌شکنی به دشمنان اسلام داد.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول