اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

احیای امر به معروف در جامعه هدفمند دنبال شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید هدفمند دنبال شود.

احیای امر به معروف در جامعه هدفمند دنبال شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان صبح امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر در جمع هیئت‌های مذهبی بیرجند با اشاره به اینکه امر به معروف یکی از مهم‌ترین تعالیم دین اسلام است، اظهار کرد: اگر در مورد اجرای این فریضه شرعی کوتاهی کرده و توجه لازم را نداشته باشیم، به طور قطع در اداره فرهنگی جامعه نیز با مشکلات بسیاری روبه‌رو می‌شویم.

وی ادامه داد: وقتی در جامعه‌ای توجهی به تعالیم دینی و اجرای حدود الهی نشده و کسی نیز در این ارتباط تذکری را مطرح ‌نکند، نتیجه‌اش سرنوشت غربی‌ها است که در معضلات اجتماعی غرق شده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه دین اسلام و فرهنگ غنی تشیع برای رهایی از معضلات، امر به معروف و نهی از منکر را قرار داده است، گفت: اگر به این حکم، به صورت صحیح و کارشناسی نگاه کنیم، بخش مهمی از مشکلات برطرف می‌شود.

لطفیان با اشاره به اینکه باید در احیای امر به معروف و نهی از منکر مردم و مسئولان همکاری داشته باشند، افزود: به طور قطع احیای امر به معروف و نهی از منکر به دلیل حساسیت بسیار زیادی که دارد باید هدفمند انجام شود تا آثار و تبعات منفی نداشته باشد.

وی از دادن کارت شناسایی به اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و گفت: کارت شناسایی برای اعضای ستاد صادر می‌شود تا اگر مورد تعرض شخصی وارد شوند، ستاد از آمر حمایت کند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه مساجد نقش مهمی در تمام عرصه‌ها دارند، افزود: باید در مساجد، هیئت‌های مذهبی و تکایا بر اساس نیازهای روز جامعه برنامه‌ریزی کرده و آن را تقویت کنیم.

غلامرضا عباسی‌مقدم احیای مفاهیم قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را از وظایف متولیان این امر خواند و گفت: در راستای استفاده پرشور و نشاط جوانان از هیئت‌های مذهبی باید برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی توانایی جذب اکثریت اقشار جامعه را دارند، افزود: وظیفه اصلی هیئت‌های مذهبی فراهم آوردن بستر و شرایط مناسب برای جذب جوانان به اینگونه تشکل‌های مذهبی است.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شورای هیئت‌های مذهبی کشور تیم امر به معروف و نهی از منکر را تشکیل داده است، گفت: شورای هیئت‌های مذهبی کشور دستور داده است که 10 هیئت به طور موقت ستاد امر به معروف و نهی از منکر را در استان‌ها تشکیل دهند.

عباسی‌مقدم با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی وظیفه سنگینی نسبت به این امر دارند، تصریح کرد: تیم‌های امر به معروف و نهی از منکر به زودی در تمام هیئت‌ها در استان تشکیل می‌شود.

وی ایجاد ساختار برای امر به معروف و نهی از منکر و فرهنگ‌سازی مناسب در مورد عفاف و حجاب از طریق نصب بنر و ابزارهای دیگر تبلیغاتی را از کارهای مهم ستاد برشمرد.

عباسی‌مقدم همکاری هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی را در احیای امر به معروف و نهی از منکر ضروری دانست و گفت: باید تمام هیئت‌های مذهبی در احیای این امر دینی بیشتر تلاش کنند.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول