اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد سمنان خبر داد

برگزاری همایش سراسری امر به معروف در سمنان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از برگزاری همایش سراسری امر به معروف و نهی از منکر در سمنان خبر داد.

برگزاری همایش سراسری امر به معروف در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدرضا سوقندی ظهر امروز در نشست ستاد امر به معروف استان سمنان، از برگزاری همایش امر به معروف و نهی از منکر با عنوان «فرهنگ‏پذیری با تأکید بر راهکارهای توسعه و تعامل اجتماعی» در سمنان خبر داد.

وی افزود: ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر با اتکا بر خردورزی آگاهانه، حفظ کرامت شهروندی و احترام به حقوق دیگران، حمایت از چاپ و نشر آثار مرتبط فرهنگی و بهره‏گیری از نظرات متخصصان حوزه‏های دینی، فرهنگی و اجتماعی و ارتقای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر از اهداف برگزاری این همایش است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ادامه داد: بسترسازی در جهت گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و پذیرش آن از سوی جامعه، ترویج راهکارهای فرهنگی در همه سطوح جامعه با تأکید بر ارزش‏های دینی امر به معروف و نهی از منکر، تبیین ارزش‏های متعالی برآمده از ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و گسترش فرهنگ پذیرش این دو فریضه الهی از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف استان سمنان مفهوم‏شناسی، امر به معروف و نهی از منکر و فرهنگ‌پذیری و راهکارهای توسعه و تعامل اجتماعی فریضتین (امر به معروف و نهی از منکر) را از محورهای این همایش برشمرد.

سوقندی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مبانی علمی و فقهی دارد، تصریح کرد: همان‏طور که افکار عمومی را درگیر این موضوع می‏کنیم، باید دانشجویان و پژوهشگران را نیز به تولید متون تحقیقی و پژوهشی ترغیب کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: در تولید متون در حوزه امر به معروف و نهی از منکر بسیار عقب هستیم.

وی اظهار کرد: محققان، پژوهشگران و استادان حوزه و دانشگاه در سراسر کشور می‏توانند آثار و مقالات خود را تا حداکثر تا بیستم آذر ماه سال‌جاری به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در پایان با بیان اینکه به 14 نفر از صاحبان مقاله‏های برتر و برگزیده جوایزی اعطا خواهد شد، خاطرنشان کرد: مجموعه مقالات پذیرفته شده در همایش نیز در مجموعه‏ای چاپ و منتشر می‏شود.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول