اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گلپایگان:

فریضه امر به معروف باید در وجود انسان‌ها نهادینه شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه گلپایگان گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید در وجود انسان‌ها نهادینه شود.

فریضه امر به معروف باید در وجود انسان‌ها نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیلی در جلسه آموزشی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر که در سالن اجتماعات فرمانداری گلپایگان برگزار شده بود، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید در وجود انسان‌ها نهادینه شود.

وی گفت: بیش از یکسال است که واحد تذکر لسانی امر به معروف در شهرستان گلپایگان راه‌اندازی شده است و 70 نفر از خواهران گلپایگانی که از نیروهای مردمی هستند در این ستاد ساماندهی شده و به فعالیت مشغول هستند.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان گلپایگان با بیان اینکه تذکر لسانی به بدحجابان و بدپوشش‌ها ظرافت خاصی می‌خواهد، تصریح کرد: به خواهران این ستاد آموزش‌های لازم در این زمینه داده شده و اعضای این ستاد تاحدودی توانسته‌اند مشکل بدحجابی و بدپوششی را در سطح شهر برطرف کنند.

وی تاکید کرد: به همت اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر بسیاری از بداخلاقی‌ها و بدرفتاری‌ها در سطح جامعه برطرف شده است و می‌توان گفت عملکرد این ستاد تاحدود زیادی موفقیت‌آمیز بوده است.

اسماعیلی با بیان اینکه واکنش بانوانی که از روی ناآگاهی حجاب خود را رعایت نمی‌کرده‌اند با تذکر لسانی خواهران ستاد امر به معروف متنبه شده‌اند، افزود: گزارش‌های خوبی در این زمینه از سطح شهر به دست آمده است.

وی یادآور شد: در آستانه تشکیل واحد تذکر لسانی برادران در شهر گلپایگان هستیم و به زودی این واحد با حضور برادران متدین راه‌اندازی می‌شود.

امام جمعه گلپایگان بیان کرد: بیانیه‌ای با همکاری علمای شهرستان برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مراجع عظام، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و مطبوعات پرتیراژ کشور فرستاده شده و در این بیانیه آمده است که نمایندگان مجلس و هیئت دولت قاطع‌تر در زمینه امر به معروف وارد عمل شده و با متخلفان برخورد جدی‌تری شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 30 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و یکی از کلیدی‌ترین قوانین جامعه اسلامی هنوز با نام ستاد فعالیت می‌کند، تصریح کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر بدرستی در کشور احیا نشده است.

اسماعیلی خواستار ورود قوه مقننه و مجریه به این فریضه الهی شد و افزود: یکی از دغدغه‌های مومنان امر به معروف و نهی از منکر بوده و این در حالی است که دست نیروهای ستاد بسته است.

وی همچنین بر اعتبار ویژه مالی به ستاد امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: باید همگی در اجرای این فرضیه الهی اهتمام داشته باشیم و این رسالت خطیر را به سرمنزل مقصود برسانیم.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول