اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد:

بدحسابی‌ بانکی به سرمایه‌گذاری در گردشگری ضربه می‌زند

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی بدحسابی‌های بانکی در حوزه سرمایه‌گذاری بخش گردشگری این استان گفت: متأسفانه بدحسابی‌های بانکی به سرمایه‌گذاری در گردشگری ضربه می‌زند.

بدحسابی‌ بانکی به سرمایه‌گذاری در گردشگری ضربه می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی‌رضا ایزدی شامگاه یک‌شنبه در مراسم بهره‌برداری از فاز جدید مجتمع باغ تفریحی محمودی شهر یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه گردشگری گاه برخی حرف و حدیث‌ها که پایه و اساسی ندارند در استان ما موجب شده که نتوان آن‌گونه که باید کارها را پیش برد.

مدیرکل گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع نصب پرچم در تپه نورالشهدا اشاره کرد و گفت: این اقدام نوعی کار ارزشی بود که برخی انگ‌هایی به آن چسباندند در حالی که بیش از 3.5 میلیون تومان برای آن هزینه نشده بود.

وی به اعتبارات گردشگری برای انجام اقدامات ارزشی اشاره کرد و گفت: امسال مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون تومان به همین منظور تخصیص داده شده تا یادمان دفاع مقدس مربوط به هر استان در مناطق جنگی برپا شود.

مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به اقدامات انجام شده در زمینه توریست روستایی در این استان پرداخت و گفت: در روستای کریک اقدامات بسیار خوبی انجام شده که تقریبا در همه مناطق غربی و جنوبی کشور بی‌نظیر است.

ایزدی از اقدامات انجام شده در این روستا را آماده شدن مجموعه‌های بهداشتی، سوئیت‌ها و مجموعه سکوها و آلاچیق‌ها دانست و گفت: بر آن هستیم که نخستین موزه مردم‌‌شناسی روستایی را در این روستا برپا کنیم.

وی از تعداد 11 روستای هدف گردشگری در این استان یادی کرد و گفت: امسال در روستای سربیشه گچساران 150 میلیون تومان برای زیرساخت‌های گردشگری هزینه خواهیم کرد و تعداد هشت روستای هدف گردشگری مصوب نیز داریم.

ایزدی از خانه‌های مشارکتی در روستاهای مورد اشاره و نحوه تکمیل آن‌ها یاد کرد و یادآور شد: اکنون تعداد 15 خانه مشارکتی را در دستور کار قرار داده‌ایم که برای مرمت هر خانه 10 تا 15 میلیون تومان اختصاص خواهد یافت.

وی با گلایه از برخی کارهای ناتمام در بخش گردشگری استان که به دلیل بدحسابی برخی سرمایه‌گذاران صورت گرفته، عنوان کرد: برای نمونه دو هتل آپارتمان در شهر سی‌سخت داریم که هر کدام پیشرفت فیزیکی 20 تا 25 درصدی دارند.

این مسئول افزود: بدحسابی با بانک‌ها و نپرداختن اقساط وام‌ها موجب شده که از این پس بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی محتاطانه عمل کنند که این به ضرر توسعه زیرساخت‌های بخش گردشگری در استان است.

ایزدی با ابراز تأسف از این دستاویز بانک‌ها برای همکاری کمتر با حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری عنوان کرد: نمی‌توان در برخی جاها به بانک‌ها نیز خرده گرفت چرا که شخصی 400 میلیون تومان تسهیلات گرفته و پیشرفت فیزیکی 20 درصدی در پروژه خود داشته و به دلیل عدم پرداخت تسهیلات اکنون با بدهکاری 800 میلیون تومانی مواجه است.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول