اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

جلسات بانک‌ها با هدف هماهنگی عدم پرداخت غیر قانونی است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: هر جلسه‌ای با عناوین هماهنگی برای پرداخت نکردن تسهیلات غیر قانونی است و هیچ مدیرعامل بانکی حق ندارد در این جلسات شرکت کند.

جلسات بانک‌ها با هدف هماهنگی عدم پرداخت غیر قانونی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد صبح امروز در نشست با مدیران و روسای دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در اردبیل با انتقاد شدید از برخی بانک‌ها در همدلی و هماهنگی برای عدم پرداخت تسهیلات و وام‌های مقرر اظهار داشت: زمزمه‌هایی شنیده‌ایم که مدیران عامل بانک‌ها به جای برگزاری جلسات تسهیل، نشست‌هایی را برگزار می‌کنند تا با هماهنگی یکدیگر تسهیلات بانکی را پرداخت نکنند که این دور هم جمع شدن‌ها غیر قانونی و غیر شرعی است و قطعاً اگر چنین موردی گزارش شود برخورد می‌کنیم.

این مسئول بیان داشت: تدبیر بانک‌های عامل به ویژه بانک ملی و برخی از بانک‌های تخصصی باید بر این قرار گیرد که مشکلات و نارسایی‌های احتمالی را در پرداخت تسهیلات به مردم برطرف کنند.

نیکزاد: به مسئولیت 9 بانک عامل استان در خصوص پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: بانک ملی از تعهد 5 میلیارد تومان در این زمینه با معرفی یک هزار و 493 نفر متقاضی مشاغل خانگی موفق شده است حدود 3 میلیارد و 700 میلیون تومان را پرداخت کند که 77 درصد پرداختی‌ها را شامل می‌شود.

استاندار اردبیل به تعهد بانک ملت با رقم 5 میلیارد و 200 میلیون تومان اشاره کرد و افزود: این بانک نیز بیش از 3 میلیارد و 587 میلیون تومان برای یک‌هزار و 803 متقاضی معرفی شده تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت کرده است.

نیکزاد با اعلام نارضایتی از وضعیت پرداختی بانک رفاه و برخی از مشکلات پیش آمده در خصوص پرداختی این بانک با صندوق مهر امام رضا (ع) ابراز داشت: بانک رفاه از تعهد 3 میلیارد و 600 میلیون تومانی خود برای اشتغال یک هزار و 76 نفر در حوزه مشاغل خانگی تنها یک‌میلیارد و 500 میلیون تومان پرداختی داشته است، در حالی که این بانک مدعی است از رقم تعهد این بانک یک‌میلیارد و 300 میلیون تومان باید از طریق صندوق مهر امام رضا به عنوان سهم ابلاغی پرداخت شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد در پاسخ به مدیر شعب بانک رفاه استان در پرداخت این تسهیلات از محل وصولی ابراز داشت: چنین قول و قراری نداریم و ساعت 9 صبح جمعه مدیر بانک رفاه، صندوق مهر امام رضا و پست بانک را در استانداری جمع می‌کنیم تا در یک نشستی علت پایین بودن رقم پرداختی تسهیلات در مشاغل خانگی را بررسی کنیم.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول