اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌عامل گل‌گهر سیرجان:

انتقال آب به صنایع گل‌گهر در دستور کار است

خبرگزاری فارس: مدیر‌عامل مجتمع صنعتی و معدنی گل‌گهر سیرجان از کمبود آب مصرفی صنایع جنبی نیز انتقاد کرد و از عملیات اجرایی انتقال آب از بنادر جنوب کشور توسط مجتمع معدنی گل‌گهر سیرجان خبر داد.

انتقال آب به صنایع گل‌گهر در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، محمد جلال‌ماب صبح امروز در مراسم جشن توسعه در منطقه سنگ‌آهن گل‌گهر از اجرایی شدن شش طرح جدید کنسانتره‌، گندله‌، آهن اسفنجی‌، فولاد‌، مقاطع فولادی و استخراج سنگ و باطله در مجموعه گل‌گهر سیرجان خبر داد.

وی افزود‌: برای این طرح‌ها 12 هزار و 800 نفر اشتغالزایی مستقیم و 43 هزار و 900 نفر اشتغالزایی غیر ‌مستقیم ایجاد می‌شود و تا سال 1398 با تولید 20 میلیون تن گندله تولید فولاد در سال به 5 میلیون تن می‌رسد.

جلال‌ماب از کمبود آب مصرفی صنایع جنبی نیز انتقاد کرد و از عملیات اجرایی انتقال آب از بنادر جنوب کشور توسط مجتمع معدنی گل‌گهر سیرجان خبر داد.

وی گفت: پس از بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدیم که انتقال آب به گل‌گهر که می‌تواند برای صنایع جنوب شرقی کشور نیز مورد استفاده قرار گیرد از خام فروشی و حمل بار به بندرعباس مقرون به صرفه‌تر است.

مدیرعامل گل‌گهر سیرجان خاطرنشان کرد: طرح انتقال آب مراحل اولیه اجرا را می‌گذراند که امیدواریم گستردگی احداث کارخانه‌ها با هدف تولید بیشتر آهن و فولا‌د با انتقال آب به این منطقه محقق شود.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول