اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌جمهور:

طرح انتقال آب به کرمان در دستور کار است

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور با بیان اینکه طرح انتقال آب به استان کرمان در دستور کار است، گفت: باید کاری انجام دهیم که در همه خانه‌های دنیا پسته و قالی کرمان وجود داشته باشد.

طرح انتقال آب به کرمان در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح کارخانه فولاد سیرجان با تأکید بر اینکه ما باید با دیگران تعامل داشته باشیم، اظهار داشت: ایران اسلامی سرزمینی بسیار غنی است و خداوند همه چیز را در ایران برای ما قرار داده است.

وی با بیان اینکه هنوز از یک‌هزارم معادن کشور استفاده نکرده‌ایم، افزود: باید ایران را با اتکا به اندیشه ایرانی بسازیم و نه با مدل‌هایی که دیگران می‌دهند زیرا این ایده‌ها تنها برای وابسته کردن ما به خودشان است که جای خود را در کشور ما محکم کنند.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: همه ملت‌ها کارگر کشورهای سرمایه‌دار شدند و ما باید با اندیشه خود ایران را بسازیم.

وی با تأکید بر اینکه خیلی‌ها ادعای اسلامی می‌کنند اما تجسم شیطان هستند، گفت: اسلام واقعی با آبرو و عزت به موجودیت انسانی احترام می‌گذارد و اسلام برای تعالی انسان‌ها است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ملت ایران، ملتی حق‌جو هستند و این از گذشته در وجودشان بوده است، بیان داشت: ما باید ایران را بسازیم و به هنرمندی و خلاقیت‌های خودمان بازگردیم.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه در دل کویر همه‌اش ثروت است که ما از آن استفاده نکرده‌ایم، افزود: ارتباط ما با دنیا محدود نیست و اگر در دنیا امکانات مالی وجود داشته باشد، آنها را می‌آوریم اما پای خود را روی این خاک محکم می‌کنیم.

وی ابراز داشت: نیروی انسانی و ثروت زیادی در کشور وجود دارد و اگر بر این مبنا حرکت کنیم هیچ قدرتی نمی‌تواند ما را از پای درآورد.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: ما باید به داشته‌های خودمان متکی باشیم به همین دلیل پیشرفت‌ها زودتر صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ایران هم‌اکنون در زمینه فولاد در رده هفدهم جهان قرار دارد، گفت: معادن زیادی در ایران داریم، ما هنوز به 10 کیلومتر مربع از کویر دست پیدا کردیم در صورتی که 250 هزار کیلومتر کویر داریم که از آن استفاده نشده است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه مجوزهایی برای کشف معادن و ساختن کارخانه در کویر واگذار شده، اما بلااستفاده باقی مانده است، عنوان کرد: آنهایی که بلااستفاده هستند باید پس گرفته شوند، برخی مجوزها را گرفتند و کار نمی‌کنند و به دیگران فروخته‌اند که باید پس گرفته شود.

وی گفت: اگر کسی کارخانه ساخت باید معدن در اختیار آنها قرار گیرد، باطل شدن مجوزهای قلابی به نفع کشور است و نباید به خاطر این مجوزها امکانات کشور معطل شود.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: بیش از 100 میلیارد تن آهن در کشور داریم که کارخانه‌ها 67 میلیون تن در سال به سنگ آهن نیاز دارند و ما می‌توانیم یک‌هزار سال از آن استفاده کنیم.

وی افزود: دست‌هایی بی‌جهت وارد معدن شدند که باید این دست‌ها و موانع برداشته و راه برای سرمایه‌گذاری مردم باز شود.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه قدرت ملت ایران قدرتی بی پایان و نشانه قدرت خداوند است، بیان داشت: باید نگاه خود را از دست دیگران برداریم و در فرهنگ و زمین خود بیندازیم و ببینیم که چه اتفاق عظیمی می‌افتد.

وی گفت: مدیریت باید در فکر و ذهن افراد نه در ساختمان‌ها باشد.

رئیس‌جمهور با اشاره به طرح مسکن مهر اظهار داشت: باید مسکن مهر ادامه پیدا کند و به نقطه‌ای برسیم که دغدغه اصلی خانواده‌ها مسکن نباشد، طرح ما آرمانی است، فقط جبران عقب افتادگی کشور شده است، برخی تعاونی‌ها مشکل دارند که باید رسیدگی شود.

احمدی‌نژاد با اشاره به کمبود بارندگی در استان کرمان تصریح کرد: این کمبود بارش‌ها از گذشته هم وجود داشته اما با همین بارندگی چندین هزار سال حاکمانی در این خطه حکمرانی کردند و کرمان استانی آباد و تاریخی است.

وی با بیان اینکه 8 میلیون تن فولاد در حال ساخت در استان کرمان است، افزود: باید تمام زیرساخت‌های مورد نیاز صنعت فولاد به طور کامل داخل استان کرمان باشد.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه همه حتی در سطح جهانی به استان کرمان علاقمند هستند، گفت: کرمان استانی پیشگام است و در دل کویر با فرهنگ غنی ایستاده است و مردم این خطه در زمان لازم مجاهد و شجاع و در زندگی عادی با هم تفاهم و صمیمیت دارند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه طرح انتقال آب به استان کرمان در دستور کار است، خاطرنشان کرد: باید کاری انجام دهیم که در همه خانه‌های دنیا پسته و قالی کرمان وجود داشته باشد.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول