اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زابل:

لوله‌های انتقال آب حیات را به مزارع سیستان بازمی‌گرداند

خبرگزاری فارس: فرماندار زابل گفت: خطوط انتقال لوله، حیات دوباره را به مزارع سیستان هدیه خواهد کرد.

لوله‌های انتقال آب حیات را به مزارع سیستان بازمی‌گرداند

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حسین کیخا عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان زابل که با حضور استاندار، مسئولان استانی و محلی تشکیل شد، اظهار داشت: بروز خشکسال‌های پیاپی در منطقه و خشک‌شدن بخش اعظمی از آب‌های سیستان، مدیران اجرایی را بر آن داشت تا با ارائه راهکارهای علمی و تخصصی تبعات ناشی از این خشکسالی را به حداقل کاهش دهند.

وی افزود: پس از کار مطالعاتی و کارشناسی نتیجه بر آن شد تا آب از طریق خطوط انتقال به مزارع کشاورزان هدایت شود که میزان بهره‌وری از این مایه حیاتی را به حد چشمگیری ارتقا دهد.

فرماندار زابل ادامه داد: در این راستا به یک‌هزار و 200 هکتار از مزارع کشاورزی آب توسط لوله انتقال یافت که 5 میلیارد تومان هزینه در برداشت.

کیخا اضافه کرد: همچنین برای سه هکتار دیگر 9 میلیارد تومان تأمین اعتبار شده که لوله‌ها خریداری و به زودی پیمانکار کار را آغاز می‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به کمبود آب، چاره‌ای جز استفاده از خط لوله نداریم و باید تمام مزارع زیر پوشش قرار گیرد و انتقال آب از چاه نیمه‌ به سرعت انجام شود.

فرماندار زابل بیکاری و عدم اشتغال در منطقه را از دغدغه‌های اصلی برشمرد و گفت: مشکل اشتغال و به ویژه اشتغال فارغ‌التحصیلان باید هرچه زودتر برطرف شود.

کیخا به خدمات دولت در منطقه اشاره کرد و افزود: 570 میلیارد تومان در بخش برق منطقه سیستان هزینه شده است که از دو مسیر به شبکه سراسری متصل بوده و صادرات برق به همه روستاهای سیستان انجام شده است.

وی به اقدامات صورت پذیرفته در بخش آموزش و پرورش اشاره کرد و بیان داشت: در این بخش نیز بیش از 65 میلیارد هزینه شده و 157 پروژه به بهره‌برداری رسیده است همچنین یک‌هزار و 550 کلاس درس در این دولت احداث شده است.

فرماندار زابل ادامه داد: امسال هم بیش از 7 میلیارد تومان در شهرستان زابل به منظور احداث فضاهای آموزشی اختصاص یافته است.

کیخا به فعالیت‌ها و اقدامات بخش مخابرات پرداخت و بیان کرد: بیش از 40 میلیارد تومان برای زیرساخت‌های مخابراتی هزینه شده که نتیجه آن افزایش 42 سایت تلفن همراه است که قبل از دولت نهم چهار سایت بوده است.

وی یادآور شد: 98 درصد روستاهای منطقه سیستان مجهز به دکل مخابراتی هستند.

فرماندار زابل تصریح کرد: قبل از دولت نهم، 10 درصد از روستاها و جاده‌های منطقه سیستان از نعمت تلفن برخوردار بودند که در این دولت 20 درصد آنها از این مزایا بهره‌مند شده‌اند.

کیخا در زمینه لایروبی رودخانه سیستان گفت: لایروبی رودخانه سیستان به اعتبارات ملی نیاز دارد که تاکنون بیش از 50 میلیارد تومان برای لایروبی آن هزینه شده است.

وی افزود: برای راه‌اندازی و ایجاد تصفیه‌خانه زابل تاکنون 104 میلیارد تومان صرف شده که تا اتمام پروژه به اختصاص اعتبارات بیشتر نیاز است.

فرماندار به افزایش مراکز آموزش عالی در منطقه اشاره کرد و گفت: ارتقای دانشکده پرستاری به دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه ملی، آزاد، پیام نور و احداث سرویس‌های مختلف آموزشی، بزرگ‌ترین سایت کامپیوتری و اولین دانشگاه هوشمند کشور در منطقه و راه‌اندازی دانشکده علوم قرآنی سبب شده تا زابل به یک شهر دانشگاهی با 27 هزار دانشجو و اساتید تبدیل شود.

کیخا ادامه داد: برای شبکه آب و فاضلاب منطقه نیز تاکنون 37 میلیارد تومان هزینه شده که تمام روستاها از شبکه آب آشامیدنی سالم برخوردارند و تشریح این موضوع در وقت این جلسه نمی‌گنجد.

وی بیان کرد: با اقدامات بسیار خوب و گسترده‌ای که دولت در منطقه انجام داد موجب تقویت امید به زندگی در مردم شده به طوریکه روزی سیستان که مهاجرت در آن زیاد بود امروز با توجه به خدمات ارزنده دولتمردان، مهاجرپذیر نیز شده و در مسیر توسعه و آبادانی قرار گرفته است.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول