اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تعاون روستایی نهاوند:

نظام صنفی کشاورزی در نهاوند ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر تعاون روستایی نهاوند گفت: نظام صنفی کشاورزی در نهاوند برای نخستین بار در استان همدان ایجاد می‌شود.

نظام صنفی کشاورزی در نهاوند ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، منوچهر ترکمان پیش از ظهر امروز در جمع اعضای تشکل‌های غیردولتی و مدیران تعاونی تولید نهاوند اظهار داشت: تقویت تشکل‌های غیردولتی و شرکت‌های تعاونی تولید نقش مهمی در رونق اشتغال و افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی دارد بنابراین تلاش شده ضمن قانونمند کردن فعالیت این واحدها می‌توان در راستای سوددهی آنها برنامه‌ریزی کرد.

وی با اشاره به خرید بیش از 9 هزار تن انواع محصولات باغی، زراعی و دامی توسط سازمان تعاون روستایی از کشاورزان افزود: این میزان خرید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 30 درصدی دارد.

مدیر تعاون روستایی نهاوند از مزایای تشکیل نظام صنفی کشاورزان خبر داد و اضافه کرد: با تشکیل نظام صنفی کشاورزی می‌توان خدماتی از قبیل تسهیلات با کارمزد قرض‌الحسنه، انجام آبیاری تحت فشار، دریافت کود شیمیایی و همچنین بیمه تأمین اجتماعی برای کشاورزی را انجام داد.

وی با اشاره به ثبت‌نام 120 کشاورز در نظام صنفی کشاورزی در نهاوند ابراز داشت: کشاورزان با عضویت در نظام صنفی دارای پروانه کسب می‌شوند که با آن می‌توانند همه خدمات بخش خصوصی و دولتی را شامل شده و دریافت کنند.

ترکمان از همکاری مهندسان مجرب رشته‌های کشاورزی در خدمات‌رسانی به کشاورزان در قالب شرکت‌های تولید خبر داد و افزود: 9 تعاونی تولید در نهاوند فعالیت دارند که برای 50 نفر ایجاد اشتغال کرده‌اند.

وی با اشاره به ایجاد دو واحد مالی و اعتباری با مدیریت تعاون روستایی در روستاهای بزرگ و پرجمعیت نهاوند گفت: امسال چهار واحد و مؤسسه مالی و اعتباری در روستاهای کوهانی، طائمه، دهفول و در مرکز شهر نهاوند ایجاد شده است.

مدیر تعاون روستایی نهاوند از ایجاد فروشگاه‌های تعاونی مصرف در روستاهای بزرگ نهاوند گفت و ابراز داشت: پنج فروشگاه بزرگ در این روستاها ایجاد شده که توانسته با پرداخت اقلام بزرگ و ضروری به اعضا کمک قابل توجهی به کشاورزان داشته باشد.

وی افزود: امسال ذرت علوفه‌ای به مقدار 2 هزار تن توسط سازمان تعاون و شرکت‌های تعاونی تابعه خریداری شده که با قیمت توافقی از کشاورزان با هدف حمایت از آنها انجام شده و مبلغ محصولات نیز به صورت نقدی به کشاورزان پرداخت شده است.

انتهای پیام/ع20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول