اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری زابل:

کشاورزان نگران تأمین آب کشاورزی نباشند

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری زابل گفت: کشاورزان منطقه زابل دیگر نگران تأمین آب مورد نیاز کشاورزی نباشند.

کشاورزان نگران تأمین آب کشاورزی نباشند

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حبیب‌الله راهداری ظهر امروز طی جلسه‌ای در فرمانداری زابل اظهار داشت: در  سال زراعی جدید برای نخستین بار، همه اراضی کشاورزی منطقه سیستان آب مورد نیاز خود را از طریق چاه‌نیمه‌ها دریافت می‌کنند و مدیریت می‌شود.

وی افزود: در سال‌جاری طبق مصوبه شورای عالی، تمامی آب ورودی از افغانستان باید به چاه‌نیمه وارد و از طریق چاه‌نیمه‌ها رها سازی شود.

سرپرست فرمانداری زابل با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری حدود 180 میلیون متر مکعب آب برای اراضی کشاورزی رها سازی می‌شود بیان داشت: کشاورزان منطقه دیگر نگران تأمین آب مورد نیاز برای کشاورزی خود نباشند.

راهداری ادامه داد: تحقق طرح جامع آب در منطقه سیستان، نقش مهم و سازنده‌ای دارد و این امکان را فراهم می‌کند که تمامی اراضی منطقه را در یک بازه زمانی معین تأمین آب کنند.

وی گفت: از 10 آبان‌ماه، عملیات رها سازی آب انجام می‌شود و تا پایان آذرماه ادامه خواهد داشت که امیدواریم کشاورزان منطقه بیشترین استفاده را داشته باشند.

سرپرست فرمانداری زابل با اشاره به اینکه در سال زراعی گذشته، یک میلیارد و 300 میلیون تومان برای لایروبی انهار کشاورزی توسط جهادکشاورزی هزینه شده است افزود: به متقاضیان اشتغال‌زایی در بخش کشاورزی تسهیلات کم‌بهره پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول