اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

اولویت واگذاری زمین‌های مزروعی به فارغ‌التحصیلان بیکار کشاورزی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از اولویت واگذاری زمین‌های مزروعی به فارغ‌التحصیلان بیکار کشاورزی خبر داد.

اولویت واگذاری زمین‌های مزروعی به فارغ‌التحصیلان بیکار کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، مسعود محمدیان ظهر امروز در ستاد اجرایی توسعه کشاورزی سراب گفت: در سیاست‌های حمایتی دولت اعطای زمین‌های مزروعی زارعی به فارغ‌التحصیلان کشاورزی که بیکار بوده و زمین مزروعی دریافت نکردند، در اولویت قرار دارد.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی افزود: 96 هزار هکتار زمین قابل واگذاری در سطح استان شناسایی شده است.

محمدیان یادآور شد: طرح‌هایی که زیر 2 هزار مترمکعب آب لازم دارند نیازی به اخذ استعلام ندارند.

وی در ادامه از بررسی و تصویب بیش از 910 طرح پیشنهادی در منطقه سراب خبر داد و افزود: این طرح‌ها به اشتغال‌زایی یک‌هزار و 16 نفر خواهد انجامید.

این مقام مسئول در حوزه کشاورزی استان با بیان اینکه اعطای وام به خریداران ادوات کشاورزی تنها به صورت اشتراکی امکان‌پذیر است، تصریح کرد: واگذاری وام تراکتور و نیز تسهیلات برقی کردن چاه‌های آب با مصارف زارعی در صورت ارائه اشتراک‌نامه و یا به صورت تعاونی بلامانع است.

محمدیان، از صدور مجوز طرح‌های زیر 300 میلیون ریال در شهرستان‌ها خبر داد و افزود: تنها طرح‌های بالای این مبلغ به استان ارسال می‌شوند.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: برای اعطای یارانه‌های صادراتی و حمل و نقل محصول سیب‌زمینی نیز مذاکراتی با وزیر مربوطه صورت خواهد گرفت.

محمدیان در این جلسه پس از استماع نظرات فرماندار، نمایندگان مجلس و دیگر مدیران اجرایی در حوزه آب و کشاورزی منطقه گفت: فارغ‌التحصیلان بیکار کشاورزی که تاکنون زمین مزروعی از جهاد کشاورزی دریافت نکردند می‌توانند درخواست تقاضای واگذاری زمین زراعی کنند.   

نماینده سراب در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت کشاورزی و آب در اقتصاد مردمان منطقه سراب اظهار کرد: رشد منفی جمعیت در مواردی ارتباط مستقیمی با کمبود منابع آبی دارد.

مهناز بهمنی بر ضرورت ایجاد پایاب‌های سدهای احداثی در منطقه تاکید کرد.

فرماندار سراب نیز در این جلسه از مدیران کل کشاورزی و آب استان خواست تا نسبت به ارتقای ظرفیت‌های کشاورزی و آبیاری منطقه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

مسعود سعادتی یادآور شد: سهم شهرستان سراب از مکانیزاسیون کشاورزی اندک بوده و محدودیت اعطای وام برای خرید ادوات کشاورزی در سراب مانع از گسترش مکانیزاسیون بخش کشاورزی می‌شود.

فرماندار سراب در مورد بیکاران دانش‌آموخته کشاورزی از عدم توانایی آنها برای آورده شخصی به عنوان بزرگ‌ترین مانع حضور آنها در توسعه کشاورزی و اشتغال‌زایی نام برد.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول