اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر خبر داد

بهره‌برداری از 141 پروژه طرح هادی روستایی در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: به مناسبت هفته دولت تعداد 141 طرح هادی روستایی در این استان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از 141 پروژه طرح هادی روستایی در استان بوشهر

ابراهیم فرزانه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: اعتبار هزینه شده در این پروژه‌ها از محل اعتبارات استانی و ملی بالغ بر 12 میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: طرح‌های هادی افتتاح شده شامل بهسازی معابر روستائی، پل‌سازی، پارک محله‌ای، دیوارهای حفاظتی و سیل بندهای حفاظتی و کانال‌های دفع آب سطحی هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر بیان کرد: همچنین پیش‌بینی می‌شود که در دهه مبارک فجر نیز تعداد 100 پروژه دیگر افتتاح شود و امید است با توجه به رشد خوبی که طرح‌های عمران روستایی بنیاد مسکن استان بوشهر در سال 90 داشته، این روند در سال جاری و سال‌های آتی نیز ادامه داشته باشد و اعتبارات خوبی برای عمران روستاها تخصیص یابد.

فرزانه در ارتباط با طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و اهداف آن گفت: طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در ادامه طرح بهسازی مسکن روستایی از سال 1374 توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور ارتقای سطح ایمنی، بهداشتی، رفاه و آسایش مسکن روستائیان آغاز شده است.

وی ادامه داد: این طرح به لحاظ تسریع در نیل به اهداف طرح مذکور در سال 84 مطرح و پس از تصویب هیئت دولت و همچنین تصویب اعتبارات مربوطه عملاً از ابتدای سال 85 وارد مرحله عملیات اجرایی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر اضافه کرد: ‌بر اساس اهداف طرح ویژه مقرر است بیش از دو میلیون واحد مسکونی روستایی غیر مقاوم و آسیب‌پذیر در کشور (سالانه 200 هزار واحد) طی دو برنامه پنج ساله تحت پوشش قرار گرفته و مقاوم‌سازی شوند.

فرزانه گفت: در سال 90 موفق به اخذ اعتباری بالغ بر 567 میلیارد ریال برای مقاوم‌سازی 4 هزار و 541 واحد روستایی شدیم که هر واحد 125 میلیون ریال را شامل می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر توزیع شهرستانی آن انجام شده و در حال پذیرش متقاضیان هستیم و تا به امروز 3 هزار و 196 متقاضی موفق به تشکیل پرونده و معرفی به بانک شده‌اند که یک‌هزار و 806 مورد انعقاد قرارداد صورت گرفته و از این تعداد 183 مورد موفق به دریافت پایان کار شده‌اند.

فرزانه خاطر نشان کرد: با پیگیری صورت گرفته موفق به جذب اعتباری بالغ بر 30 هزار میلیون ریال شدیم که با توزیع آن با استقبال متقاضیان روبه‌رو شد و در حال حاضر توزیع شهرستانی آن صورت گرفته و در حال جذب و پذیرش متقاضی هستیم.

وی بیان کرد: تاکنون یک‌هزار و 274 متقاضی موفق به تشکیل پرونده شده‌اند که از این تعداد یک‌هزار و 249 متقاضی معرفی به بانک شده و 734 مورد با بانک موفق به انعقاد قرارداد شدند.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول