اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل خبر داد

تهیه طرح هادی روستایی برای 10 روستای تخریب شده اهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل گفت: برای 10 روستای تخریب شده شهرستان اهر طرح هادی تهیه می‌شود.

تهیه طرح هادی روستایی برای 10 روستای تخریب شده اهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد حاج‌‌علیزاده صبح امروز در ستاد بازسازی روستاهای آسیب‌دیده اهر از زلزله اخیر اظهار داشت: با استقرار اکیپ نقشه‌‌برداری بنیاد مسکن استان اردبیل در روستاهای شهرستان اهر و با اتمام کار نقشه‌برداری این روستاها و تهیه نقشه‌های شیت اولیه و بررسی‌های محیطی و کارشناسی اقدام به تهیه طرح اضطرار برای این روستاها خواهد شد.

وی در ادامه از بازسازی تعداد یک هزار و 725 واحد مسکونی در 21 روستای شهرستان اهر توسط بنیاد مسکن استان اردبیل خبر داد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل ادامه داد: با توجه به وقوع زلزله اخیر به بزرگی 6.2 ریشتر در شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس، از ساعات اولیه نیروهای بازسازی بنیاد مسکن استان با حضور در مناطق آسیب‌دیده شهرستان اهر انجام آمارگیری از زلزله‌زدگان را آغاز کردند و به ابلاغ بنیاد مسکن استان آذربایجان شرقی نسبت به تشکیل ستاد معین بازسازی در شهرستان اهر اقدام شد که آمار اولیه تخریب برای واحدهای آسیب دیده روستاهای شهرستان اهر 4 هزار و 240 واحد مسکونی در 83 روستا بود.

وی بیان داشت: به عنایت ویژه مقام معظم رهبری در بازدید از روستاهای آسیب‌دیده و دستور معظم له در تسریع عملیات اجرایی و بنا به محدودیت فصل کاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور تصمیم به افزایش تعداد ستادهای معین و متعاقب آن تقسیم روستاهای آسیب‌دیده بین سه استان معین در هر شهرستان شد و بازسازی شهرستان اهر بین سه استان اردبیل ، همدان و زنجان تقسیم شد که درنهایت بازسازی تعداد یک هزار و 725 واحد مسکونی در 21 روستای شهرستان اهر به بنیاد مسکن استان اردبیل محول شده است که این واحدها بین 30 تا 100درصد تخریبی دارند.

این مسئول اولویت اول کاری را بازسازی واحداث تعداد یک هزار و 100 واحد مسکونی (آسیب دیده بالای  60درصد) قبل از رسیدن فصل سرما اعلام کرد و گفت: اولویت بعدی نوسازی 625 واحد مسکونی دارای تخریب 30درصد است که امیدوارم با جدیت بتوانیم در امر بازسازی این واحدها موفق باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حاج‌علیزاده با اشاره به حضور 67 نفر نیروی فنی و ستاد در ستاد معین بازسازی اهر اظهار داشت: تا کنون 180 واحد مسکونی آواربرداری شده و در 36 واحد مسکونی پی‌کنی انجام یافته و 635 مورد تشکیل پرونده توسط ناظرین تحویل مصالح اعم از میلگرد، سیمان، اسکلت پیچ و مهره انجام شده است.

وی در پایان سخنان خود با یادآوری وجود بیشترین ماشین‌آلات سنگین اداره کل در استان اردبیل تصریح کرد: 27 دستگاه ماشین‌آلات سنگین در11 روستای تحت نظارت ستاد معین استان مشغول به کار هستند و 12 دستگاه نیز طی روز جاری به منطقه اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول