اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 11 میلیارد ریالی

طرح هادی 4 روستای دماوند اجرا می‏شود ‌

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند از اجرای طرح هادی در چهار منطقه روستایی این شهرستان با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد ریال خبر داد.

طرح هادی 4 روستای دماوند اجرا می‏شود ‌

سجاد رضایار امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: طرح‏های هادی روستایی شهرستان دماوند با شرایط خوبی در حال اجراست.

وی ادامه داد: بر اساس سال مالی 90 و 91 که تا شهریور جاری نیز ادامه دارد امور اجرایی طرح‏های هادی روستایی «بیدک»‌،«مراء»‌، «سربندان»‌ و «اهران»‌ انجام شده است و مراحل آسفالت‏ریزی آنها در حال اجرا است.

رضایار اضافه کرد: در بودجه سال 90 نیز اعتباری بالغ بر 11 میلیارد ریال به طرح‏های هادی روستایی اختصاص یافته است.

*انتخاب روستاهای دارای اولویت برای اجرای طرح هادی

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند از انتخاب مناطق روستایی دارای اولویت این شهرستان برای اجرای طرح‏های هادی خبر داد.

وی تصریح کرد: این مهم با هماهنگی مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند، فرمانداری این شهرستان، بخشداری‏ها و اعضای شوراهای اسلامی صورت می‏گیرد.

رضایار اضافه کرد: پیش از این، اعتبارات اجرای طرح‏های هادی برای هر روستا به صورت بخش به بخش و در طول چند سال اختصاص می‏یافت.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند افزود: اما بر اساس سیاست‏های جدید دولت این اعتبارات به‏صورت یک ساله به هر روستا اختصاص می‏یابد.

وی ادامه داد: با توجه به این سیاست جدید، چهار منطقه روستایی شهرستان دماوند امسال مراحل عملیاتی طرح هادی خود را آغاز می‏کنند.

*هدف طرح هادی آسایش روستایی است

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند گفت: طرح هادی روستایی با هدف بهسازی، ارتقای سطح بهداشت، مدیریت بر ساخت و ساز، تسهیل در عبور و مرور و ایجاد بسترهای زیربنایی توسعه برای ارائه خدمات رفاهی بهتر توسط دستگاه‏های خدماتی به اهالی این مناطق اجرا می‏شود.

رضایار تصریح کرد: از اهداف مورد پیگیری در اجرای این طرح می‏توان به ایجاد زمینه‏های مناسب در راستای عمران مناطق روستایی، توزیع عادلانه امکانات رفاهی، هدایت توسعه فیزیکی و ایجاد تسهیلات لازم برای بهبود مسکن اهالی در قالب عملیات ساخت پروژه‏هایی نظیر احداث و اصلاح شبکه معابر، میادین، پیاده‏روها، فضای سبز، پوشش انهار، کانال‏های آب داخلی روستا، دیواره‏سازی، تکمیل سیل‏بند، آماده‏سازی اراضی پیش‏بینی شده برای گسترش آتی روستا، پل‏های مورد نیاز داخلی و تکمیل شبکه دفع فاضلاب اشاره کرد.

وی اضافه کرد: با این تفاسیر طرح هادی روستایی و اهداف پیش روی این پروژه راهی برای رسیدن به آسایش مردم ساکن در چنین مناطقی است.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول