اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سرپل‌ذهاب خبر داد

کشف 1320 گرم مواد مخدر در 6 ماه اول سال

خبرگزاری فارس: فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: در شش ماه اول سال‌جاری 1320 گرم انواع مواد مخدر شامل کراک، حشیش، تریاک و شیشه در شهرستان سرپل‌ذهاب کشف شد و 40 نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

کشف 1320 گرم مواد مخدر در 6 ماه اول سال

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، میرزامراد پیرو در سومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان سرپل‌ذهاب اظهار کرد: در 6 ماهه اول سال‌جاری در راستای برخورد با معتادان و خرده‌فروشان مواد مخدر در شهرستان سرپل‌ذهاب، مقدار 1320 گرم انواع مواد مخدر شامل (کراک، حشیش، تریاک و شیشه) کشف و تعداد 40 نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان سرپل‌ذهاب تصریح کرد: معضل اعتیاد به مواد مخدر، بلای خانمان‌سوزی است که جوامع بشری را در چنگال مرگ‌آور خویش گرفتار ساخته است و قدرت اندیشه، نوآوری، پشتکار، کوشش و سازندگی را در انسان‌ها، به‌ویژه در نسل جوان جامعه از بین می‌برد و بنیان خانوادگی و اعتقاد دینی آنان را به نابودی می‌کشاند.

پیرو ادامه داد: امروزه کمتر کشوری را در جهان می‌توان یافت که پدیده‌ مواد مخدر و اعتیاد، مهم‌ترین دغدغه یا یکی از مهم‌ترین مشکلات اجتماعی آنها نباشد، به‌طوری‌که به اعتقاد کارشناسان و مسئولان ذیربط قریب به 50 درصد زندان کشور را، زندانیان مرتبط با مواد مخدر تشکیل می‌دهند.

فرماندار سرپل‌ذهاب افزود: با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، ضرورت انجام کارهای فرهنگی و پیشگیری در بین دانش‌آموزان و گروه‌های هدف و امکان اجرای بهتر برنامه‌ها با حضور اولیا و مربیان و تشکیل کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌ها از اهمیت برخوردار است و باید از این ظرفیت‌ها بهره‌برداری لازم صورت گیرد.

پیرو تاکید کرد: طرح شناسایی و پاک‌سازی مناطق آلوده در دستور کار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار دارد و در این راستا دبیرخانه مواد مخدر شهرستان با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر نسبت به شناسایی نقاط و محلات شهری و روستایی اقدام کرده و 7 محله آلوده در سطح شهر و 8 روستا به‌عنوان نقاط آلوده به مواد مخدر وجود دارد.

وی کشف 1020 گرم تریاک، 27 گرم شیشه، 197 گرم حشیش، 36 گرم شیره و سوخته را آمار کشفیات مواد مخدر در 6 ماهه اول سال‌جاری اعلام کرد و گفت: 40 نفر در این‌باره دستگیر شدند.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول