اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل ارشاد استان زنجان:

نبود متون نمایشی فاخر از مشکلات هنر تئاتر است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: نبود متون نمایشی خوب و فاخر از مشکلات هنر تئاتر است.

نبود متون نمایشی فاخر از مشکلات هنر تئاتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان محمد ذوالقدر در حاشیه آغاز به کار بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان زنجان محصول یک سال فعالیت گروه‌های مختلف تئاتر است.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره تئاتر فرصت مناسبی برای ارزیابی فعالیت‌های تئاتر استان زنجان است، افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی فضای تعاملی بین اساتید، هنرمندان، هنرجویان و منتقدان را فراهم می‌کند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به حضور هشت گروه نمایشی در این جشنواره خاطرنشان کرد: با حضور رئیس کانون منتقدان کشور جلسات نقد و بررسی نمایش‌های ارائه شده نیز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره در کنار ارائه نمایش‌ها، کلاس آموزشی برای هنرمندان محسوب می‌شود، افزود: هنرمندان با قرار گرفتن در چنین فضایی با نقاط ضعف و قوت هنر خود آشنا می‌شوند.

ذوالقدر استقبال هنرمندان و هنر آموزان را از برگزاری جشنواره مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با همه افت و خیزهای تئاتر، حرکت رو به رشدی از این هنر در استان دیده می‌شود.

وی حضور نویسندگان بومی را از برجستگی‌های این جشنواره دانست و گفت: نمایش‌هایی که در این جشنواره ارائه می‌شود با قلم‌فرسایی نویسندگان استان حاصل شده است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نبود متون نمایشی خوب و فاخر را از مشکلات این هنر برشمرد و گفت: خیلی از متون خارجی نیز حرفی برای گفتن ندارند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه خوانش نمایشنامه از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان این برنامه را گام مهمی برای ارتقای سطح کیفی نمایشنامه‌ها عنوان کرد.

ذوالقدر با بیان اینکه در جشنواره امسال خوشبختانه نویسندگان استان حضور چشمگیری دارند، افزود: باید با برگزاری کارگاه‌ها، ورک شاپ‌ها و کلاس‌های آموزشی مختلف هنر نمایشنامه‌نویسی در استان ارتقاء یابد.

وی بر ضرورت آسیب‌شناسی حوزه نمایشنامه‌خوانی و نمایشنامه‌نویسی تاکید کرد و گفت: باید آثار فاخری نمایشی در کشور مورد توجه قرار گیرد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان یکی از مشکلات اصلی برگزاری جشنواره‌ها را کمبود اعتبارات عنوان کرد و گفت: به دلیل کمبود اعتبارات انرژی و وقت بیشتری برای برگزاری چنین جشنواره‌هایی گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه هنرمندان استان زنجان در این جشنواره حضور فعالی دارند، خاطرنشان کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی در استان همواره مورد توجه بوده است.

ذوالقدر با اشاره به برگزاری بیست و چهارمین دوره جشنواره تئاتر استان زنجان خاطرنشان کرد: خوشبختانه این جشنواره به طور منظم در استان برگزار شده است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول