اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ـ 70

جشنواره تئاتر کودک در تقویم رسمی رویدادهای هنری جهان ثبت شد

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان ویژگی مهم این دوره از جشنواره را ثبت جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در تقویم رسمی رویدادهای هنری جهان دانست.

جشنواره تئاتر کودک در تقویم رسمی رویدادهای هنری جهان ثبت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، خسرو بیات ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شعار امسال جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، تئاتر و نقش آن در آموزش و تربیت مخاطب است، افزود: کودکان و نوجوانان با تئاتر می‌توانند در کنار بازی و شادی به آموزش، تعلیم و تربیت بپردازند که تئاتر به خوبی می­تواند این نیاز را برطرف کند.

وی بیان داشت: اجرای نمایش در شهرستان­های استان، حرکت کارناوال شادی در سطح شهر، اجرای نمایش­های خیابانی و... از جمله برنامه‌های این دوره از جشنواره است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ویژگی مهم این دوره از جشنواره را ثبت جشنواره بین­المللی تئاتر کودک و نوجوان در تقویم رسمی رویدادهای هنری جهان دانست و گفت: امسال برای نخستین بار بخش تئاتر کودک از تئاتر نوجوان تفکیک شده و از سال آینده بخش خردسال نیز به این جشنواره افزوده می‌شود.

وی به آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره اشاره کرد و یادآور شد: 137 اثر در بخش صحنه­ای، 90 اثر در بخش خیابانی، 45 نمایش در بخش بین­الملل و 30 نمایش در بخش ویژه متقاضی حضور در جشنواره بودند که از این میان 46 نمایش برای حضور در جشنواره انتخاب شدند.

بیات تأکید کرد: دو نمایش در بخش صحنه­ای، پنج نمایش در بخش خیابانی، هشت نمایش در شهرستان­ها و دو کارناوال حاضر در جشنواره از استان همدان هستند و این برای استان همدان با ارزش است که در هنر تئاتر چنین ظرفیت عظیمی دارد.

وی با بیان اینکه 400 هنرمند داخلی و 60 هنرمند خارجی در جشنواره حضور خواهند داشت، ابراز داشت: کشورهای ایتالیا، آلمان، اسپانیا، سوئیس، هلند و آفریقای جنوبی مهمان نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان هستند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان عنوان داشت: نمایش‌های بخش مسابقه این دوره از جشنواره از استان‌های تهران، البرز، اصفهان، قزوین، آذربایجان شرقی، فارس، خراسان رضوی و قم حضور یافته‌اند.

وی با تأکید بر برگزاری افتتاحیه­ای متفاوت از سال­های گذشته، خاطرنشان کرد: مراسم افتتاحیه جشنواره امسال در یک نقطه متمرکز نیست و قرار است به صورت همزمان در پنج نقطه از شهر همدان شامل پارک کودک، پارک خضر، پارک دیزج، مقابل تالار فجر و مقابل مجتمع فرهنگی سینمایی شهیدآوینی مراسم افتتاحیه برگزار شود.

وی در پایان اضافه کرد: منوچهر اکبرلو، رضا فیاضی، آزیتا حاجیان، گلاب آدینه، مجتبی مهدی، رضا بابک، عباس جهانگیریان، پرویز پورحسینی و قطب‌الدین صادقی داوران این نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان هستند.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول