اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور تاکید کرد

حل مشکل بدحجابی با تبیین فرهنگ نماز

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: با تبیین و تعمیق فرهنگ نماز مشکل بدحجابی نیز در جامعه برطرف می‌شود.

حل مشکل بدحجابی با تبیین فرهنگ نماز

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام مجتبی کلباسی عصر امروز در جمع مسئولان ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی اظهار کرد: بی‌توجهی به نماز و اقامه آن به صورت ریا یکی از آسیب‌های نماز به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم 80 موضوع با نماز عجین شده است، ادامه داد: اگر به دنبال ایجاد جامعه‌ای مسئول، متعهد، دینی و ارزشی هستیم باید نماز را به تمام مسائل خانوادگی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی ربط داده و با آن عجین کنیم.

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: اگر جامعه‌ای در هر زمینه و عرصه موفق باشد اما از تربیت دینی برخوردار نباشد هیچ ارزشی ندارد.

* نماز معیار تشخیص یک جامعه دینی

کلباسی نماز را یکی از معیارهای اصلی تشخیص یک جامعه دینی عنوان کرد و افزود: نماز از جمله امور و عبادت‌هایی است که ماندگاری آن در تربیت دینی فرزندان بسیار مؤثر و کارآمد است.

وی با اشاره به اینکه ترویج و تبیین فرهنگ نماز به طور حتم سبب حل مشکل بدحجابی در جامعه می‌شود، اظهار کرد: اقامه نماز در نهایت سبب می‌شود تا انسان در محیط کوچکی چون خانواده و محیط بزرگی چون اجتماع از گناه و فساد دوری کند.

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور یادآور شد: به منظور تعمیق و نهادینه‌سازی فرهنگ نماز در جامعه باید اقدامات نرم‌افزاری، کاربردی و با برنامه انجام دهیم.

کلباسی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم 100 بار از لفظ نماز و در حدود 500 آیه در ارتباط با نماز سخن گفته است، گفت: اگر بنا است جامعه دینی ما در برابر تمامی دگرگونی‌ها و توطئه‌ها بیمه شود باید به نماز و اقامه آن توجه بیشتری صورت گیرد.

وی ادامه داد: هیچ سدی در برابر جنگ نرم همانند نماز مقاوم و مستحکم نیست و اگر برای این سنگر تلاش و سرمایه‌گذاری شود نماز سنگری ماندگار و مقاوم برای جامعه اسلامی ما باقی می‌ماند.

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: ستاد اقامه نماز ستادی سیاسی و جناحی نیست و فقط برای ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ نماز در جامعه تلاش می‌کند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول