اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور:

سطح تحصیلات مددجویان ندامتگاه‌های کشور پایین است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه و منابع انسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با اشاره به تحصیلات پایین اکثر مددجویان زندان‌های کشور گفت: تحصیلات 80 درصد مددجویان ندامتگاه‌های کشور زیر دیپلم است.

سطح تحصیلات مددجویان ندامتگاه‌های کشور پایین است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمدعلی زنجیره‌ای بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اراک در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌های استان مرکزی اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود در حال حاضر 80 درصد از مددجویان ندامتگاه‌های کشور تحصیلات زیر دیپلم دارند که یکی از سیاست‌های سازمان زندان‌ها اجباری کردن سوادآموزی برای مددجویان زیر 45 سال است.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت تحصیل و نقش آن در عدم بازگشت مددجویان به زندان‌ها، سازمان زندان‌های کشور در تلاش است بستر لازم را برای امکان تحصیل از راه دور زندانیان فراهم کند که در این راستا گام‌های ارزشمندی برداشته است.

معاون توسعه و منابع انسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با اشاره به اینکه 50 درصد از زندانیان کشور را قاچاقچیان مواد مخدر تشکیل می‌دهند بیان کرد: بعد از زندانیان مواد مخدر مجرمان جرایمی چون سرقت، جرایم مالی و اقدام علیه اشخاص و اموال در رتبه‌های بعدی جرایم زندانیان است که با فرهنگ‌سازی می‌توان از آمار این مجرمان کاست.

زنجیره‌ای استانداردسازی اصلاح و تربیت را از دیگر اقدامات و سیاست‌های سازمان زندان‌ها برشمرد و ادامه داد: به منظور استانداردسازی اصلاح و تربیت، 63 فرآیند اصلاحی در حوزه‌های فرهنگی، قضایی، مددکاری، انتظامی و سلامت مصوب شده که به زودی پیاده‌سازی خواهند شد.

وی گفت: هم‌اکنون نرخ بازگشت مجدد زندانیان 19 درصد است که کاهش این رقم به هشت درصد تا پایان برنامه پنجم در دستور کار قرار دارد.

معاون توسعه و منابع انسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در بخش دیگری از سخنان خود از جذب و به کارگیری 150 نیروی زن پلیس در سال جاری خبر داد و بیان کرد: به موجب قانون برنامه سوم تشکیل یگان انتظامی پلیس زنان در زندان‌ها تعداد پلیس زن زندان‌های کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه به یک‌هزار نفر خواهد رسید.

زنجیره‌ای با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ ناب اسلامی در بین افراد جامعه سبب کاهش جرم از سوی انسان‌ها می‌شود تصریح کرد: زندان ندامتگاه و محل اصلاح و تربیت است و باید تلاش خالصانه داشت تا افرادی که در حبس هستند اصلاح شده و به جامعه برگردند.

معاون توسعه و منابع انسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور اظهار داشت: با هدف ارتقای وضعیت اجتماعی زندانیان، فعالیت‌های آموزشی در زمینه معارف دینی، ارتقای سطح دانش و حتی در جهت حرفه‌آموزی ارائه می‌شود تا آنها پس از آزادی از زندان امکان اشتغال در جامعه را داشته باشند.

وی اظهار داشت: اصلاح و تربیت مجرمین و بزهکاران با فراهم کردن بستر و زمینه لازم برای بازگشت سالم و شرافتمندانه آنان به آغوش خانواده و اجتماع از اهداف مهم و بنیانی سازمان است که دسترسی به آن مستلزم برنامه‌ریزی جامع بر مبنای فرهنگ انسان‌ساز و تعالی‌بخش اسلام، بهره‌گیری از تمام امکانات بالقوه موجود و نیز همکاری و هماهنگی همه‌جانبه با مسئولین امکان‌پذیر خواهد بود.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول