اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان اصفهان:

محکومان و بدهکاران مالی مشمول زندان باز می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: محکومان و بدهکاران مالی مشمول زندان باز می‌شوند و می‌توانند با دستور دستگاه قضا در کارگاه‌های خارج از زندان محکومیت خود را بگذرانند.

محکومان و بدهکاران مالی مشمول زندان باز می‌شوند

غلامرضا انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه برخی از محکومان جرائم غیرعمد در زندان‌ها هستند و توانایی اشتغال دارند، اظهار کرد: طبق آیین‌نامه و نحوه اجرای محکومان مالی و ماده دو آن که در گذشته‌ اجرا می‌شد، فردی که بدهی مالی و توانایی پرداخت داشت اما نتوانسته بود به هر دلیلی بدهی خود را پرداخت کند، بازداشت می‌شد.

وی افزود: بر طبق این آیین‌نامه محکوم مالی باید ثابت می‌کرد که یا توانایی مالی ندارد و یا توانایی پرداخت دارد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: به عنوان مثال، زنی که مطالبه مهریه می‌کرد و شوهر مهریه زن را پرداخت نمی‌کرد، بازداشت می‌شد و مرد باید ثابت می‌کرد که توانایی پرداخت مهریه را ندارد که دادگاه حکم اعسار را مشخص و

قسط‌بندی می‌کرد.

وی ادامه داد: این در حالی است که اکنون آیین‌نامه ماده دو محکومیت مالی توسط دستگاه قضایی کشور تغییر کرده است و طرف را بازداشت نمی‌کنند.

انصاری گفت: طلبکار مالی باید مدارکی را ارائه دهد که طرف مقابلش مالی دارد و نمی‌خواهد بدهد که باید مال را معرفی تا به نفع طلبکار توقیف و پرداخت شود.

وی اضافه کرد: البته اگر شاکی مالی هم معرفی نکند، اما ثابت کند که طرف مقابلش استطاعت مالی دارد و پرداخت نمی‌کند باز هم اقدام می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در مورد زندانیان و محکومان مالی تصریح کرد: بسیاری از زندانیان و مجرمان بدهکاران مالی و جرائم غیرعمد هستند که در زندان بیکار هستند اما همین زندانی‌بودن می‌تواند منشأ مفسده باشد.

وی ادامه داد: با همکاری قوه قضائیه و نیز بنیاد تعاون زندان‌های کشور قرار است که تعداد زیادی از زندانیان را مشمول زندان باز محسوب و در کارگاه‌ها مشغول به کار کنیم.

انصاری افزود: این اقدام می‌تواند موجب کسب درآمد برای خانواده زندانیان و گذر از دوران محکومیت مالی بسیاری از زندانیان باشد.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول