اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 5 ماه نخست امسال صورت گرفت

انتشار 12 درصد کتاب‌های کشور در قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: در پنج ماه نخست امسال 12 درصد کتاب‌های کشور در قم منتشر شده است.

انتشار 12 درصد کتاب‌های کشور در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید مرتضی اسماعیلی‌طبا پیش از ظهر امروز در اختتامیه چهارمین جشنواره صنعت چاپ استان قم در سالن همایش‌های مجتمع اصناف اظهار داشت: همانطور که تولید علم و پیام مهم است، انتشار آن نیز از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: چاپ در واقع رسانه‌ و واسطه‌ای میان تولید‌کننده پیام و محتوا و دریافت‌کننده آن است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان کرد: صنعت چاپ در استان قم نقش ویژه و راهبردی دارد و به ویژه با استقرار شهرک چاپ و نشر، استان قم به محور چاپ و نشر در کشور تبدیل خواهد شد.

وی ابراز داشت: در این حوزه هم بعد اقتصادی و هم در عرصه فرهنگی مزیت‌های بسیاری وجود دارد که باید به آنها اهمیت داد.

اسماعیلی‌طبا با اشاره به آخرین گزارش خانه کتاب بیان کرد: در پنج ماه نخست امسال استان قم پس از تهران و مانند سال‌های قبل رتبه دوم را در چاپ کتاب با 12 درصد کتب چاپ شده در کل کشور دارد.

وی گفت: در کل کتاب‌های منتشر شده در پنج ماهه نخست امسال، کتاب‌های دینی جایگاه نخست را داشته و موضوعات علمی، کودک و ادبیات دیگر موضوعاتی هستند که بیشترین عنوان کتاب را از آن خود کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: کتابی که در این مدت بیشترین چاپ را در کشور داشته، مفاتیح‌الحیاة است که بیش از 60 بار تجدید چاپ شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود 40 درصد ناشران کشور در استان قم حضور دارند ابراز داشت: از 10 ناشر برتر کشور، دو ناشر قمی هستند.

اسماعیلی‌طبا خاطر نشان کرد: ارزان‌ترین هزینه تولید هر صفحه در کشور، در استان قم وجود دارد که معادل 164 ریال است.

وی گفت: با وجود گرانی کاغذ و تمام نهاده‌های چاپ در استان قم، در پنج ماه نخست امسال حدود سه درصد افزایش تعداد عناوین و تیراژ در چاپ کتب داشته‌ایم.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول