اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گیلان خبر داد

انتشار کتاب «مجنون شمالی» در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از انتشار کتاب «مجنون شمالی» خاطرات شفاهی بهروز جلایی در دوران دفاع مقدس خبر داد.

انتشار کتاب «مجنون شمالی» در گیلان

رسول جلایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به تعلق خاطر نسل امروز به دوران پر افتخار دفاع مقدس اظهار کرد: تاثیرگذاری واژه‌های شهید، ایثارگری و بسیج در جامعه بسیار است.

وی دفاع مقدس را الهام‌بخش نسل امروز عنوان کرد و افزود: واژه‌های زیبای مذکور را جوانان امروز از نزدیک احساس نکردند و با افرادی که حماسه بزرگ دفاع مقدس را رقم زدند، متفاوت هستند اما هر تفاوتی نشانه تناقض نیست.

جلایی با تاکید بر اینکه نزدیکی اعتقاد، تفکر و پیوند معنوی نسل‌های متفاوت را می‌توان بر محور ایمانی به‌هم نزدیک کرد، یادآور شد: ارزش‌ها منطبق بر فطرت و پیام‌های آسمانی هستند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان پیوند جوانان امروز با ارزش‌های دوران دفاع مقدس را پاسخ به نیاز فطری و الهی دانست و تصریح کرد: حرکت در بزرگراه شهدا با اعتقاد به تفکر آنها امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به حفظ ارتباط معنوی حلقه‌های اتصال پیوند رزمندگان دفاع مقدس و نسل امروز جامعه، ابراز کرد: شهدا تفکر ولایی، انقلابی و عاشورایی داشتند و در عرصه عمل مطیع رهبر، حافظ انقلاب و عاشق امام حسین (ع) بودند.

جلایی بهره‌گیری از فرهنگ شهدا را سبب رسیدن به هدف خواند و بیان کرد: دشمنان در برابر مجاهدان راه خدا نمی‌توانند مقاومت کنند و دعای شهدا رمز موفقیت ملت ایران پس از گذشت 32 سال از جنگ تحمیلی است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان به انتشار کتاب تاریخ شفاهی رزمندگان دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: کتاب «مجنون شمالی» خاطرات بهروز جلایی فرمانده گردان حضرت ابوالفضل (ع) لشکر قدس در دوران دفاع مقدس منتشر شد.

وی کتاب «برای مرگ دست تکان می‌دادم» خاطرات موضوعی آقای حق‌بین رزمنده دوران دفاع مقدس و کتاب «لحظه‌های نه‌چندان جدی» مربوط به شوخی‌ها و گفته‌های طنز رزمندگان گیلان در دوران دفاع مقدس را از جمله کتاب‌های منتشر شده در نیمه نخست سال جاری اعلام کرد.

جلایی تولید فرهنگی در زمینه پرورش انسانی را تاثیرگذار دانست و اظهار کرد: سرود سردار خوش‌سیرت رزمنده گیلانی دوران دفاع مقدس با نام «گیله سردار» در هفته دفاع مقدس منتشر می‌شود.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول