اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران خبر داد

انتشار 70 هزار عنوان کتاب در موضوع‌های مختلف در کشور / ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت شرکت می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران از برگزاری 30 نمایشگاه کتاب استانی در کشور و انتشار 70 هزار عنوان کتاب در کشور خبر داد و گفت: ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت آلمان شرکت می‌کند.

انتشار 70 هزار عنوان کتاب در موضوع‌های مختلف در کشور / ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت شرکت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد عظیمی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز گفت: موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران بنا به دلایلی نتوانست در نمایشگاه کتاب فرانکفورت سال گذشته شرکت کند اما امسال برای شرکت در شصت و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت پیگیری‌های خوبی کردیم و هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌ایم تا غرفه جمهوری اسلامی ایران، غرفه‌ای مناسب و در شرایط ایده‌آل باشد.

وی افزود: امسال غرفه ایران در فضایی با متراژ 94 متر مربع در نمایشگاه کتاب فرانکفورت شرکت می‌کند و برای ارائه کتاب‌های کودک و نوجوان فضای 64 متر مربعی در نظر گرفته شده است.

عظیمی از شرکت ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت خبر داد و افزود: در این نمایشگاه که از 19 تا 23 مهر ماه جاری در آلمان برگزار خواهد شد 700 عنوان کتاب ایرانی در موضوع‌های شعر، ادبیات، دین، دفاع مقدس، بیداری اسلامی و معرفی شخصیت پیامبر اعظم اسلام(ص) ارائه می‌شود.

انتشار 70 هزار عنوان کتاب در موضوع‌های مختلف در کشور

عظیمی گفت: 70 هزار عنوان کتاب در موضوع‌های مختلف سالانه در کشور منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب تبریز دویست و پانزدهمین نمایشگاه استانی در کشور است، اظهار کرد: ویژگی اصلی نمایشگاه کتاب تبریز بین‌المللی بودن آن و شرکت یک‌هزار ناشر داخلی و خارجی است که جایگاه کشوری این نمایشگاه را در کشور بالا می‌برد.

عظیمی گفت: در تمام نمایشگاه‌های کتاب استانی تلاش می‌کنیم تا یک نمایشگاه واقعی از کتاب‌ها را برپا کنیم، به این معنا که در این نمایشگاه‌ها می‌کوشیم تا قبل از اینکه مردم به خرید کتاب توجه کنند با در معرض دید گذاشتن تازه‌های کتاب، بازدیدکنندگان را با این آثار آشنا کنیم.

وی درباره هدف از برپایی نمایشگاه‌های کتاب استانی اظهار کرد: فلسفه وجودی نمایشگاه کتاب استانی، تقویت کتاب و کتابخوانی و ارتقای شاخص کتابخوانی است. این رویکرد، یکی از مهم‌ترین مسائلی محسوب می‌شود که از بدو انقلاب در نظام مقدس جمهوری اسلامی مورد توجه بوده است. ما شاخص‌های خاصی برای این توسعه فرهنگی داریم که از جمله آنها می‌توان به امور و مصارف فرهنگی اشاره کرد. در شاخص مصارف فرهنگی، مسئله کتاب و میزان مطالعه کتاب درسی و نشر و امثال اینها اهمیت دارد.

عظیمی ادامه داد: دلیل اینکه نمایشگاه‌های استانی را دایر می‌کنیم، این است که می‌خواهیم کتاب و کتابخوانی را توسعه بدهیم و شاخص کتاب و کتابخوانی را بهبود بخشیم و مردم با آشنا شدن با کتاب‌های جدید و تازه‌های نشر، به مطالعه روی بیاورند و به کتاب خواندن ترغیب شوند.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول