اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تجهیزات صنعت چاپ و نشر نوسازی شود

خبرگزاری فارس: سرپرست دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از ‌مهم‌ترین مسائلی که باید صنعت چاپ به آن بپردازد، نوسازی تجهیزات این صنعت است.

تجهیزات صنعت چاپ و نشر نوسازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم یوسف افراش پیش از ظهر امروز در اختتامیه چهارمین جشنواره صنعت چاپ استان قم در سالن همایش‌های مجتمع اصناف استان قم اظهار کرد: جشنواره صنعت چاپ در استان‌های مختلف کشور در حال نهادینه شدن است که این مسئله اتفاق مبارکی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: همواره این انتقاد وجود داشت که مسابقه آثار چاپی تنها در تهران برگزار می‌شود و استان‌ها در این زمینه دیده نمی‌شوند اما برگزاری این جشنواره‌ها زمینه را برای تحقق این خواسته به وجود می‌آورد.

سرپرست دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ارسال 270 اثر به دبیرخانه این جشنواره خاطر نشان کرد: این آمار نسبت به سال‌های گذشته حدود 25 درصد رشد داشته که این موضوع نویددهنده حرکت رو به رشد استان قم در این زمینه است.

وی اظهار کرد: اینگونه جشنواره‌ها ضمن اینکه موجب ارتقای آثار چاپی در کشور می‌شود، شرایطی فراهم می‌کند تا دغدغه‌ها و چالش‌های این صنعت مهم در کشور مطرح شود.

افراش با اشاره به نقش صنعت چاپ در گردش مالی، اشتغال‌آفرینی و توسعه صادرات ابراز داشت: هیچ محصولی را نمی‌شود نام برد که پیشرفت عرصه چاپ در پیشرفت صادرات آن ایفای نقش نکند.

وی با گلایه از کم‌توجهی به صنعت چاپ گفت: باید راهکارهای مناسب برای حمایت از این صنعت تهیه شده و از طریق مسیر کارشناسی به مرحله اجرا در بیاید.

سرپرست دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: یکی از رمزهای موفقیت استان قم در زمینه چاپ، تعامل و همدلی میان همه نهادهای درگیر در حوزه چاپ و نشر در این استان است.

وی این موضوع را الگوی خوبی برای سایر استان‌ها دانست و افزود: موضوع راه‌اندازی شهرک‌های تخصصی حوزه چاپ و نشر که در تهران آغاز شد، امروز در استان قم بسیار جدی‌تر پیش می‌رود.

افراش با اشاره به آماده شدن مقدمات احداث واحدها در شهرک چاپ و نشر قم ادامه داد: آخرین موانع این کار نیز از سر راه برداشته شده و این موضوع امروز بسیار جدی پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول