اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی:

مشهد دومین شهر صنعت چاپ ایران است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی گفت: مشهد دومین شهر صنعت چاپ ایران است.

مشهد دومین شهر صنعت چاپ ایران است

به گزارش خبرگزای فارس از مشهد، محمود صلاحی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، مجموعه آستان قدس و چاپخانه‌های استان را از قدیمی‌ترین چاپخانه‌های ایران دانست و اظهار داشت: سالانه بیش از 20 میلیون تیراژ چاپ کتاب داریم که در آینده نیز بیشتر می‌شود.

استاندار خراسان رضوی این استان را یکی از مراکز مهم چاپ و بسته‌بندی در کشور عنوان کرد و گفت: دومین شهر پر جمعیت ایران، سالانه دارای 30 میلیون زائر، دارای چاپخانه‌های با قدمت بالا و پایتخت فرهنگی ایران بودن مزیت‌های برگزاری نمایشگاه صنعت چاپ در شهر مشهد است.

وی افزود: چاپ کتاب، روزنامه، قرآن و دیگر مکتوبات از جمله بزرگترین کارهای فرهنگی است.

وی از مشهد به عنوان بیشترین ارتباط هوایی با کشورهای عضو اکو بعد از تهران یاد کرد و گفت: نمایشگاه بین‌المللی مشهد به غیر از روزهای تعطیل 270 روز در سال فعال و یکی از پر بازدیدکننده و مهم‌ترین نمایشگاه‌های ایران است.

صلاحی افزود: این فعالیت و بازدید، برگزاری این نمایشگاه را در سال‌های آینده در همین مکان می‌طلبد.

وی از برگزاری نمایشگاه صنعت چاپ در مشهد با هزینه‌ای بالغ بر 200 میلیون تومان خبر داد و گفت: تهران در صنعت چاپ در کشور رتبه نخست و بعد از آن مشهد و قم در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

استاندار خراسان رضوی گفت: ما باید ضمن استفاده از توانمندی کشورهای عضو اکو، مشاوره دادن و ارتباط دو سویه را در صدر مراودات خود قرار دهیم.

صلاحی در ارتباط با همکاری افغانستان گفت: آنها ضمن شریک تجاری بودن یک مشتری دائمی مهم به شمار می‌آیند به طوریکه با رایزنی‌های انجام شده به زودی خط انتقال نفت ایران تا افغانستان را راه‌اندازی می‌کنیم.

صلاحی در ارتباط با بافت فرسوده اطراف حرم گفت: 250 هکتار بافت فرسوده اطراف حرم است که قدمتی بالغ بر 200 سال دارد.

وی گفت: با تخریب این بافت فرسوده و ایجاد مراکز اقامتی و ایجاد شهر زنده برای رفاه حال زائران رضوی بهترین شرایط را فراهم خواهیم کرد. 

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول