اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

خراسان‌رضوی یکی از قطب‌های صنعت چاپ در کشور است

خبرگزاری فارس: معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استان خراسان‌رضوی یکی از مهم‌ترین قطب‌های صنعت چاپ و بسته‌بندی در ایران است.

خراسان‌رضوی یکی از قطب‌های صنعت چاپ در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، بهمن دری ظهر امروز جمعه در اختتامیه نمایشگاه صنعت چاپ و بسته‌بندی کشورهای عضو اکو در مشهد اظهار داشت: خراسان‌رضوی در کنار تهران یکی از مهم‌ترین قطب‌های چاپ و بسته‌بندی در کشور است.

دری تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران نقشی مهمی در صنعت چاپ و بسته‌بندی ایفا کرد و در حال حاضر کارگزاران این صنعتی و فنی کشور در پی گسترش هر چه بیشتر این صنعت در کشور هستند.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: نباید به چاپ و بسته‌بندی صرفاً به عنوان صنعت نگریست بلکه باید آن را تلفیقی از فرهنگ، هنر، صنعت و اقتصاد دانست.

وی خاطرنشان کرد:‌ تشکیل شورای سیاستگذاری صنعت چاپ در ماه‌های اخیر یکی از مهم‌ترین اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ارتقای صنعت چاپ در کشور بوده است.

وی افزود: بیش از 28 اولویت کاری برای این شورا مدنظر قرار گرفته که همکاری با کشورهای عضو اکو نیز بخش مهمی از این اولویت‌هاست.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان کرد: به زودی تفاهمنامه‌ای میان وزارت صنایع و معادن با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حل مشکلات احتمالی در حوزه صنعت چاپ و بسته‌‌بندی امضاء خواهد شد.

استاندار خراسان‌رضوی نیز با تبریک دویست‌امین سالگرد ورود صنعت چاپ به ایران اظهار داشت: مشهد مقدس ظرفیت بالایی در صنعت چاپ دارد و آماده‌ایم نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی را هر سال در مشهد برگزار کنیم.

صلاحی افزود: نمایشگاه امسال دارای 70 غرفه بود و از این جهت نسبت به نمایشگاه سال قبل پیشرفت کمی و البته کیفی بسیار بالایی داشت.

استاندار خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: در سال گذشته شش نمایشگاه در کشورهای عضو اکو از سوی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و در سال جاری میلادی نیز هفت نمایشگاه دیگر برگزار خواهد شد.

وی در پایان از آمادگی بالای مشهد مقدس برای همکاری‌های دو یا چندجانبه در زمینه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی با کشورهای عضو اکو خبر داد.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول