اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بین‌المللی رشد اقتصادی تاجیکستان:

برگزاری نمایشگاه صنعت چاپ اکو سبب توسعه همکاری‌ کشورها می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس بین‌المللی رشد اقتصادی تاجیکستان گفت: برگزاری نمایشگاه صنعت چاپ اکو سبب توسعه همکاری‌ میان کشورها می‌شود.

برگزاری نمایشگاه صنعت چاپ اکو سبب توسعه همکاری‌ کشورها می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ظاهر اف‌دارجان پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی کشورهای عضو اکو اظهار داشت: تاجیکستان یکی از اعضای عضو اکو است که در این راستا با ایران همکاری‌ها و مناسبت‌های بسیاری دارد.

قائم‌مقام وزیر اقتصاد تاجیکستان ادامه داد: همکاری‌‌های ایران با تاجیکستان دارای چند لایه سرمایه‌گذاری است که در این راستا در بخش‌های گوناگون این همکاری‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به اشتراکات ایران و تاجیکستان اظهار داشت: در حال حاضر ایران به عنوان یکی از اعضای عضو اکو با تاجیکستان دارای دو اشتراک بزرگ است و از جمله آن میتوان به وجود نیروگاه‌های برق و آبی اشاره کرد که این اشتراکات سهم بزرگ و ارزنده‌ای در توسعه روابط ایران با تاجیکستان داشته است.

قائم‌مقام وزیر و رئیس بین‌المللی رشد اقتصادی تاجیکستان افزود: ایران از جایگاه استراتژیکی در ارتباط با انرژی و نیازهای این حوزه برخوردار است.

وی در ادامه به اکو و ویژگی‌های این سازمان اشاره کرد و گفت: امروز اعضای اکو درخت بزرگی هستند که تحکیم همکاری‌های میان اعضاء نقش بسزایی در توسعه همکاری‌های این نهاد برعهده دارد.

وی تشکیل دومین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی کشورهای عضو اکو را یکی از شاخه‌های مهم همکاری میان اعضای اکو دانست.

قائم‌مقام وزیر و رئیس بین‌المللی رشد اقتصادی تاجیکستان ادامه داد: امید است با برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها بستر برای تحکیم همکاری‌ها، توسعه اقتصادی کشورها و در نهایت تعاملات گسترده میان اعضای اکو فراهم شود.

اف‌دارجان گفت: برگزاری نمایشگاهی مانند نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی کشورهای عضو اکو سهم مهمی در رشد اقتصادی و برقراری تعاملات بین کشورهای عضو اکو دارد که امیدواریم این‌گونه نمایشگاه‌ها در سایر کشورهای عضو اکو نیز برگزار شود.

انتهای پیام/م20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول