اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

صنعت چاپ لرستان می‌تواند به قطب غرب کشور تبدیل شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تعداد چاپخانه‌های فعال استان لرستان را 46 واحد اعلام کرد و گفت: صنعت چاپ لرستان این ظرفیت را دارد که با اندکی سرمایه‌گذاری به قطب منطقه غرب کشور تبدیل شود.

صنعت چاپ لرستان می‌تواند به قطب غرب کشور تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت الاسلام علی اسماعیلیان ظهر امروز در پنجمین جشنواره صنعت چاپ استان لرستان با اشاره به جایگاه صنعت چاپ گفت: فعالان صنعت چاپ در کنار نویسندگان و اصحاب قلم در خط مقدم مقابله با تهاجم فرهنگی قرار دارند.

وی از چاپخانه‌داران استان خواست تا با ظرفیت‌سازی و تجهیز دستگاه‌های خود، زمینه برای ارتقای جایگاه صنعت چاپ لرستان در منطقه غرب کشور را فراهم کرده و بتوانند کارهای چاپی استان‌های غرب کشور را در این استان انجام دهند.

اسماعیلیان تصریح کرد: جنگ نرم ابزار خاص خود را طلب می‌کند که این ابزار در چاپخانه‌ها تولید می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت صنعت چاپ در استان لرستان اظهار داشت: صنعت چاپ در لرستان دارای قدمت بالایی است که نیاز به تقویت دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه تعداد چاپخانه‌های استان لرستان 46 واحد است که از این تعداد 10 چاپخانه دیجیتالی هستند، افزود: صنعت چاپ لرستان این ظرفیت را دارد که با اندکی سرمایه‌گذاری به قطب منطقه غرب کشور تبدیل شود.

اسماعیلیان کسب رتبه اول کشور توسط یکی از چاپخانه‌های لرستان در زمینه بسته‌بندی را شاخصی از ظرفیت نهفته این صنعت در لرستان دانست و گفت: با توجه به ظرفیت موجود باید تلاش کرد تا کارهای چاپی لرستان در خود استان انجام شده و از ارسال به تهران و سایر استان‌ها جلوگیری شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان همچنین از آمادگی این اداره‌کل برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی در راستای ارتقای سطح دانش چاپخانه‌داران خبر داد.

در ادامه رئیس مجمع چاپخانه‌داران استان لرستان به مشکلات چاپخانه‌داران اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی واحدهای فتوکپی و تکثیر در استان از نام چاپخانه سوءاستفاده کرده و در کار چاپخانه‌ها اخلال ایجاد می‌کنند.

رشنو با اشاره به عوارض و مالیات سنگین واحدهای چاپ افزود: برخی افراد با ایجاد رابطه، کارهای چاپی ادارات و دستگاه‌ها را به خارج از استان منتقل می‌کنند که این ضربه‌ای به صنعت چاپ لرستان است.

وی گفت: طبق برخی آمارها تنها در سال 1389 بالغ بر 10 میلیارد ریال کار چاپی ادارات و دستگاه‌های اجرایی لرستان به خارج از استان سفارش داده شد.

در پنجمین جشنواره صنعت چاپ لرستان، با گرامیداشت یاد مرحوم فرهاد مقدسی از چاپخانه‌داران صاحب نام لرستان با اهدای لوح از فعالان این صنعت تجلیل به عمل آمد.

برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت چاپ از دیگر بخش‌های این جشنواره بود.

انتهای پیام/ل20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول