اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:

اهداف فرهنگی در گردشگری تاثیرگذار است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اهداف فرهنگی و اجتماعی در کنار هدف‌های اقتصادی در صنعت گردشگری را تاثیرگذار عنوان کرد.

اهداف فرهنگی در گردشگری تاثیرگذار است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امید عزیزی ظهر امروز در همایش بررسی چگونگی جذب گردشگران سلامت از آسیای میانه، زمان را یکی از گزینه‌های اساسی در دنیای اقتصاد دانست و اظهار کرد: فرصت خدادادی گیلان در قالب صنعت گردشگری باید مدیریت شود.

وی بر خارج شدن از اقتصاد تک‌محصولی تاکید کرد و افزود: ارز باید بدون فروش نفت به کشور وارد شود.

عزیزی با بیان اینکه هنوز در میانه راه ارزی‌آوری بدون نفت هستیم، تصریح کرد: فاصله بسیاری با افق مورد نظر داریم و برای رسیدن به آن باید در برنامه‌ها تجدید نظر داشته باشیم.

این مسئول گیلان را آماده تخصصی شدن در انواع گردشگری خواند و بیان کرد: زیرساخت‌های گردشگری سلامت باید به سرعت در استان ایجاد شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به رقابت در عرصه گردشگری سلامت در جهان، خاطرنشان کرد: ایران جزو 63 کشور مقصد گردشگری سلامت دنیا است.

وی صنعت گردشگری در گیلان را دارای فرصت‌های بسیار مناسب نامید و ابراز کرد: فرصت آزمون و خطا نداریم و با حداقل امکانات استانی باید حداکثر بهره‌مندی را داشته باشیم.

عزیزی به کسب رتبه نخست جذب گردشگری خارجی گیلان در سال جاری اشاره کرد و گفت: 112 هزار نفر گردشگر خارجی از ابتدای سال جاری تاکنون وارد گیلان شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان تلاش مسئولان در جذب بیشتر گردشگران را تاثیرگذار دانست و اذعان کرد: ترویج مباحث فرهنگی در کنار مسایل اقتصادی در گردشگری بسیار حائز اهمیت است.

وی اهداف فرهنگی و اجتماعی در کنار هدف‌های اقتصادی در صنعت گردشگری را تاثیرگذار عنوان کرد و یادآور شد: ارتقای رتبه جذب گردشگری خارجی بسیار دشوار است.

عزیزی تصریح کرد: در افق چشم‌انداز 1404 باید به دنیا ثابت کنیم تنها بحث اقتصادی در گردشگری مد نظر نبوده و در ترویج مباحث فرهنگی موثر است.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول