اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت/

دفاع ضعیف مدیرکل گردشگری از حسین پناهی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد برای بیان دلایل انتخاب روستای دژکوه، زادگاه حسین پناهی به عنوان یکی از روستاهای هدف گردشگری این استان، دفاع ضعیفی از این چهره فرهنگی و هنری کشور داشت.

دفاع ضعیف مدیرکل گردشگری از حسین پناهی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، چهره‌ها و نام‌هایی هستند که نسل‌ها در خاطرها می‌مانند و به نیکی از آن‌ها یاد می‌شود.

حسین پناهی یکی از این چهره‌ها است که نه تنها در تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد بلکه در تاریخ کشور یک چهره ماندگار است.

وی که سالیان سال مردم را با قدرت بالای هنر خود در سینما و تئاتر و تلویزیون خندانیده است، یک نویسنده بزرگ است که کتاب‌هایش با روح تأمل برانگیزی که دارند مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

نگاه ساده و ایلیاتی حسین پناهی در کتاب‌ها و نوشته‌هایش نشانی از قلب ساده و بی‌آلایشی دارد که هیچ‌گاه شوری کشک روستایی را به شیرینی قند شهر عوض نکرده و همواره از روستا نوشته است و خاطرات زیبای مادربزرگش.

حسین پناهی، هم نویسنده است، هم شاعر و هم هنرمندی که با نگاهی طنز و حکیمانه به مسائل دنیای اطراف خود نگریسته است.

حال آنچه من را به نوشتن این یادداشت وادار کرد، دفاع بدی بود که مدیرکل گردشگری این استان وقتی که استاندار، چند روز پیش در کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، علت انتخاب روستای دژکوه، زادگاه حسین پناهی به عنوان روستای هدف گردشگری را جویا شد و پرسید که حسین پناهی کیست، ایزدی جواب داد: حسین پناهی بازیگر تلویزیون و سینما بود، این جواب موجب شد تا استاندار بگوید که زادگاه یک بازیگر دلیلی برای انتخاب آن به عنوان روستای هدف گردشگری نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، مدیری غیربومی، حسین پناهی را به استانداری که تنها بیست و چند روزی به این استان آمده، به عنوان یک بازیگر ساده معرفی می‌کند در حالی که حسین پناهی یک چهره ملی، نویسنده، شاعر و هنرمندی است که هم خندانیده است و هم افراد زیادی را با حرف‌ها و نوشته‌هایش به تامل و تعقل وادار کرده است.

این دفاع مدیرکل گردشگری از حسین پناهی بسیار ضعیف بود تا حدی که بتوان گفت: زادگاه یک بازیگر یا فوتبالیست که نمی‌تواند روستای هدف گردشگری باشد ولی این در حالی است که حسین پناهی یک چهره فاخر، ماندگار، خاص و محبوب مردمی است که سالانه پذیرای بسیاری از مردم بر مزار خود است.

البته شکی وجود ندارد که آقای ایزدی عمدی در چنین دفاع ضعیفی که به مراتب از حملات تخریبی شدید علیه یک نفر هم مؤثرتر است، نداشته ولی لازم است قدر مفاخر این استان بیشتر از این‌ها دانسته شود، اگر چه اقدام وی در معرفی روستای دژکوه به عنوان روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد به زنده نگه داشتن نام حسین پناهی کمک فراوانی می‌کند.

-------------------------

یادداشت از کریم بنام

-------------------------

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول