اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمان تأکید کرد

اطلاع‌رسانی بیشتر در مورد ظرفیت‌های گردشگری کرمان‌

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: ظرفیت‌ها و قابلیت‌های صنعت گردشگری استان کرمان‌ باید بیش از گذشته تبلیغ و اطلاع‌رسانی شود.

اطلاع‌رسانی بیشتر در مورد ظرفیت‌های گردشگری کرمان‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، جواد کمالی ظهر امروز در گردهمایی مدیران مراکز اقامتی، پذیرایی و دفاتر خدمات مسافرتی استان اظهار داشت: استان کرمان دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوانی در صنعت گردشگری است و باید بیش از گذشته تبلیغ و اطلاع‌رسانی شود.

وی ابراز داشت: صنایع دستی راهی موفق برای ایجاد اشتغال است که استان کرمان در بخش صنایع دستی خوب عمل کرده است.

کمالی افزود: باید تجربیات گذشته را الگو کار قرار داد و آنگاه تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی و اجرا کرد که نقش رسانه‌ها در این بخش بسیار مؤثر است.

وی مصوبات جلسه را راهی برای توسعه گردشگری استان کرمان دانست و تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در شهرستان‌ها رکن اصلی جذب گردشگر است و که باید مورد توجه قرار گیرد.

کمالی گفت: تعامل و همدلی مسئولان استانی و نمایندگان مجلس و همچنین بخش خصوصی پیشرفت استان را به دنبال دارد.

حسین شمس‌الدینی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه گردشگری صنعتی رو به رشد است، اظهار داشت: گردشگری در کشورهای توسعه یافته دنیا بسیار مورد توجه و به عنوان موتور متحرکه محسوب می‌شود، زیرا اشتغالزایی بالای را به دنبال دارد.

وی ابراز داشت: صنعت گردشگری یک نوع عدالت اجتماعی است و در آن توزیع عادلانه درآمد صورت می‌گیرد، استان کرمان دارای 41 منطقه نمونه گردشگری است که در برخی از این مناطق سرمایه‌گذاری شده است.

شمس‌الدینی افزود: تنوع آب و هوایی و اقلیمی، پهناور بودن، وجود محصولات کشاورزی، معادن، تفرجگاه‌های تابستانی و زمستانی، آثار متعدد تاریخی و فرهنگی و ... دلیلی بر این ادعا است که با فرصت‌سازی و ظرفیت‌سازی می‌توان از این همه موهبت خداوندی استفاده کرد.

وی تصریح کرد: باید بسته‌های گردشگری متناسب با نیاز مخاطب و گردشگر فراهم شود و شیوه‌های جدید و سایت‌های چند زبانه را در امور کار قرار داد.

شمس‌الدینی گفت: باید با استانداردسازی و به روز کردن تأسیسات گردشگری به جذب بهتر گردشگران داخلی و خارجی بپردازیم.

وی به آثار ثبت شده در فهرست آثار ملی اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به کثرت آثار تاریخی استان، فهرست دیگری از آثار را برای ثبت داریم.

شمس‌الدینی خاطرنشان کرد: در حوزه صنایع دستی حدود 30 رشته در استان کرمان آموزش داده می‌شود که هر کدام این رشته‌ها می‌تواند موجب اشتغال شود.

وی به رشته‌های در حال منسوخ صنایع دستی اشاره کرد و افزود: امیدواریم با احیای این رشته‌ها و فراگیر کردن دوخت پته و بافت فرش در کنار صادرات غیرنفتی نقش مؤثری را ایفا کنیم.

شمس‌الدینی گفت: توسعه گردشگری استان کرمان منوط به کار تخصصی و انسجام و همدلی فعالان این صنعت است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول