اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی خلخال خبر داد

تخصیص اعتبار ملی برای بهسازی منطقه گردشگری خمس

خبرگزاری فارس: رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلخال گفت: 70 میلیون تومان اعتبار ملی برای بازسازی و بهسازی منطقه گردشگری خمس اختصاص یافته است.

تخصیص اعتبار ملی برای بهسازی منطقه گردشگری خمس

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی درویشی صبح امروز در جریان بازدید جمعی از خبرنگاران استان اردبیل از منطقه گردشگری خمس که در آن مزار مطهر عبدالرزاق خمسی وجود دارد، اظهار داشت: برای زیرساخت این منطقه 40 میلیون تومان و برای احداث پل در این مجموعه نیز 150 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته که به سرعت در حال تکمیل است.

وی با بیان اینکه هتل این مجموعه سال گذشته تکمیل و افتتاح شده است افزود: امیدواریم با این زیرساخت‌ها در سال‌های آینده شاهد حضور سرمایه‌گذاران در این منطقه باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خبرنگاران در ادامه بازدیدهای خود از مناطق گردشگری شهرستان خلخال از روستاهای بخش شاهرود با باغ‌های مصفای گلابی و سیب و همچنین روستای نریگر و آبشار موجود در آن بازدید کردند.

در ادامه این بازدیدها خبرنگاران از روستای درآب و آثار تاریخی مرمت شده به ویژه حمام تاریخی این منطقه و همچنین منطقه تاریخی گیلوان که به جا مانده از عهد باستان است و از نظر قدمت به 2 هزار سال قبل از میلاد می‌رسد بازدید کردند.

قدمت اشیای این منطقه تاریخی از نظر تمدن و هویت تاریخی در ارزیابی‌های مختلف در جایگاه‌های برتر قرار دارد، به طوری که تاکنون چهار دوره کاوش در این منطقه صورت گرفته و بیش از 9 پایان‌ نامه دکتری در این زمینه نوشته شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آخرین مرحله بازدید خبرنگاران مربوط به منطقه نمونه گردشگری امامزاده عبدالله کلور واقع در شهر کلور بود که به گفته علی درویشی تا دو روز آینده یک پل در این منطقه افتتاح خواهد شد که برای تعریض و بهسازی آن 40 میلیون تومان اعتبار صرف شده است.

وی به ساخت هتل آپارتمان در این منطقه توسط میراث فرهنگی اشاره کرد و افزود: این هتل آپارتمان با سرمایه‌گذاری اولیه 150 میلیون تومان در حال ساخت است که به نظر می‌رسد نیمه اول سال آینده با تامین اعتبار تکمیلی کامل شده و به بهره‌برداری برسد.

رئیس میراث فرهنگی خلخال یادآور شد: با پیگیری‌های متعدد مجوز احداث این هتل آپارتمان را دریافت کردیم که در کنار سایر زیرساخت‌ها می‌تواند به توسعه این منطقه کمک کند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول