اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون آموزش مجلس خبر داد

رونق گردشگری داخلی با افزایش مسیرهای پروازی و ریلی

خبرگزاری فارس: نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: با افزایش مسیرهای پروازی و ریلی می‌توان گردشگری داخلی را رونق داد و به زودی شاهد افزایش یک دستگاه قطار به واحد ریلی استان کرمان هستیم.

رونق گردشگری داخلی با افزایش مسیرهای پروازی و ریلی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدمهدی زاهدی در گردهمایی مدیران مراکز اقامتی، پذیرایی و دفاتر خدمات مسافرتی در هتل پارس کرمان اظهار داشت: با توجه به تحریم‌های نفتی باید بیش از گذشته روی مسئله گردشگری کار و برنامه‌ریزی شود تا از این طریق درآمد گردشگری دو برابر درآمد نفت شود.

وی افزود: تحریم نفت را باید به فال نیک گرفت و از نعمات خداوند در بخش گردشگری و تاریخی ایران بهره کافی را برد.

زاهدی ابراز داشت: باید با ورود گردشگر به کشور، بسته‌های گردشگری مشخص کننده مسیرهای مختلف کشور تهیه و در اختیار آنها قرار داده شود، تا با برنامه‌ریزی کامل مناطق مهم گردشگری کشور معرفی شود.

وی بیان داشت: شبکه‌ای کار کردن دفاتر خدمات مسافرتی با داخل و خارج از کشور، راهی برای ورود هرچه بیشتر گردشگر است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش پروازهای استان کرمان افزود: با افزایش مسیرهای پروازی و ریلی می‌توان گردشگری داخلی را رونق داد که به زودی شاهد افزایش یک دستگاه قطار به واحد ریلی استان هستیم.

وی به افزایش حرکت قطار کرمان به مشهد و بالعکس از15 مهر ماه جاری خبر داد و گفت: این اتفاق با توجه به تعداد زیاد مسافران کرمان به مشهد رخ می‌دهد.

زاهدی تصریح کرد: راه‌اندازی جدول نمایشگاهی داخلی و خارجی ویژه آژانس‌داران از مواردی است که باید مورد پیگیری قرار گیرد زیرا در بحث راه‌اندازی تورهای گردشگری کمک شایانی را می‌کند.

وی بیان داشت: با توجه کثرت مناطق گردشگری استان کرمان بهتر است بخش خصوصی در این مناطق سرمایه‌گذاری کند و از این طریق گردشگران به مناطق مختلف استان سوق داده شوند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به راه‌اندازی تورهای دانشجویی اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی این تورها به صورت مجزا راهی برای رونق گردشگری داخلی است که باید مدنظر دست‌اندرکاران امر قرار گیرد.

زاهدی ادامه داد: تبلیغات موثر، صدور آسان ویزا و راه‌اندازی کارگروه‌های گردشگری بهترین راه برای رونق صنعت گردشگری استان است که به عنوان نماینده مجلس پیگیر این موارد هستم.

خسرو عسگریان عضو انجمن هتلداران استان و مدیر هتل پارس کرمان نیز با اشاره به 27 سپتامبر «روز جهانی جهانگردی» گفت: گردشگری بزرگ‌ترین بخش اقتصادی دنیا و توسعه انرژی پایدار است که موجب زدودن فقر، افزایش سرمایه ملی و کمک به سیاره زمین می‌شود.

وی به برگزاری اجلاس غیر متعهدها در تهران و جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در کرمان اشاره کرد و افزود: برگزاری اینگونه برنامه‌ها و همایش‌های بین‌المللی می‌تواند جمع کثیری از گردشگران خارجی را به سوی کشور و به ویژه استان کرمان سوق دهد.

عسگریان ابراز داشت: بخش خصوصی تنها نباید به بخش دولتی متکی باشد اما می‌تواند با تلاش و همدلی با فعالان صنعت گردشگری به رونق صنعت گردشگری استان کمک کند.

وی افزود: با وجود قابلیت‌های استان و استانداردسازی تاسیسات گردشگری می‌توان راهی برای جذب گردشگران فراهم کرد که در ماه‌های اخیر با به روز کردن هتل پارس کرمان به خوبی شاهد افزایش گردشگران و مسافران در این مرکز اقامتی بودیم.

عضو انجمن هتلداران استان کرمان به تعامل فعالان بخش خصوصی اشاره کرد و بیان داشت: دیگر چیزی به عنوان حلقه مفقوده در بین فعالان عرصه گردشگری از جمله هتلداران و آژانس‌داران وجود ندارد و باید با برگزاری نشست‌های تخصصی و انتقال تجربیات قدرت خدمات‌رسانی و جذب گردشگران را بالا ببریم.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول