اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طول دولت‌ نهم و دهم تحقق یافت

اختصاص 185 میلیارد تومان به گردشگری خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی گفت: بالغ بر 185میلیارد تومان به گردشگری خراسان‌رضوی اختصاص یافت.

اختصاص 185 میلیارد تومان به گردشگری خراسان‌رضوی

مجتبی رجایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: گردشگری به‌عنوان یکی از صنایع مهم در عرصه جهانی محسوب می‌شود و با توجه به شناخت این جایگاه شاهد توجه بیش از پیش دولت به این حوزه و اهمیت نهادن به آن هستیم گردشگری در سطح نظام در حال گسترش است و منافع و سود حاصل از آن نیز روزافزون است.

وی ادامه داد: در طول فعالیت دولت‌های نهم و دهم بالغ بر 185میلیارد تومان اعتبار به حوزه گردشگری این استان اختصاص یافته که حدود 70میلیارد تومان از این مبلغ به سایر دستگاه‌های خدمات‌دهنده در حوزه گردشگری اختصاص و 115 میلیارد تومان نیز برای تقویت صنعت گردشگری واگذار شده است.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی بیان کرد: در سال جدید طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط سازمان میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری جذب 7 میلیون و 500 هزار نفر گردشگر خارجی در دستور کار این سازمان قرار گرفته که سهم خراسان‌رضوی جذب یک میلیون و 52 هزار نفر است.

رجایی با اشاره به اینکه در طول سال 90 جذب 369 هزار گردشگر خارجی را در خراسان‌رضوی داشته‌ایم، بیان کرد: در نیمه اول سال جاری سفر 400هزار گردشگر خارجی در مشهد ثبت شده است که امیدواریم در زمان باقی مانده از این سال رقم به یک میلیون و 52 هزار نفر برسد.

وی با تاکید بر گسترش آثار ملی خراسان‌رضوی، اذعان کرد: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی در فهرست آثار ملی خراسان 97 اثر تاریخی وجود داشته است در حالی که امروز بیش از یک هزار و 385 اثر تاریخی فقط در خراسان‌رضوی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که نشان‌دهنده توجه ویژه نظام به عرصه گردشگری و میراث فرهنگی است.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه سهمیه اشتغال این اداره‌کل در سال گذشته 13 هزار و 800 نفر ابلاغ شده است، تصریح کرد: این اداره سال گذشته موفق به تحقق 13 هزار و 422 فرصت شغلی از این تعداد شد.

رجایی با اشاره به اینکه برای سال جاری شش هزار نفر اشتغال پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بالغ بر 474نفر اشتغال در این هفته از محل هتل‌هایی که افتتاح می‌شود میسر شده است که این تعداد نشان خوبی از آمار اشتغال در خراسان‌رضوی دارد.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول