اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان:

زبان هنر بهترین ابزار برای ترویج فرهنگ دینی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: زبان هنر بهترین ابزار برای ترویج فرهنگ دینی و اسلامی و مقابله با هجمه‌های فکری و نرم دشمنان است.

زبان هنر بهترین ابزار برای ترویج فرهنگ دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سید محمد حسینی‌شاهرودی دوشنبه‌شب در مراسم افتتاحیه سینما بهمن سنندج که با حضور عوامل فیلم بوسه بر ماه برگزار شد، اظهار کرد: هنر یکی از مولفه‌های حساس با کاربرد بسیار بالا در زمینه دفع توطئه‌های فکری و فرهنگی دشمن علیه اعتقادات و ارزش‌های ملت مسلمان ایران است. 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کردستان خاطرنشان کرد: ارائه الگوهای ناب اسلامی در راستای توسعه و تعمیق ارزش‌های فرهنگی مهم‌ترین نیاز امروز جامعه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان تاکید کرد: هنر باید سمت و سوی مشخصی داشته باشند و در ایران اسلامی هنر باید متعهد بوده و دین، انسانیت و ارزش‌ها و الگوهای اسلامی را ترویج دهد.

حجت‌الاسلام حسینی‌ شاهرودی با بیان اینکه هنر در ایران اسلامی متعهد و در راستای دین و ارزش‌های دینی است، گفت: در فرهنگ اسلامی ما هنر کاملاً در خدمت دین و تعالی ارزش‌های دینی و انسانی است.

وی با یادآوری شکست دشمنان در جنگ‌های نظامی در خاورمیانه گفت: استکبار جهانی و غربی‌ها برای حاکم کردن فرهنگ خویش در این منطقه به سمت استفاده از شبکه‌های ماهواره و سایت‌های اینترنتی روی آورده‌اند که مقابله با آن هوشیاری و بصیرت‌افزایی را نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: این شبکه‌ها به صورت رایگان و 24 ساعته اقدام به پخش برنامه‌های انحرافی برای منحرف کردن مسلمانان می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه دین اسلام دین رحمت و محبت است، گفت: غربی‌ها از طریق تبلیغات مسموم و غیر واقعی در رسانه‌ها چهره‌ای خشن از اسلام ساخته و به دنیا معرفی می‌کنند.

به گفته وی دشمنان اسلام از هر راهی برای ضربه زدن به این دین الهی استفاده می‌کنند و این رسالت هنرمندان متعهد است که با تولید آثار فاخر اسلام واقعی را به دنیا معرفی کنند.

وی گسترش هنر متعهد را فلسفه تاسیس حوزه هنری دانست و گفت: حوزه هنری باید هنر را در خدمت دین قرار داده و ارزش‌های دینی را در قالب هنر گسترش دهد.

وی خاطرنشان کرد: حوزه هنری به عنوان سکاندار ماهر هنر جامعه را به سمت هنر دینی حرکت داده و ضمن تربیت هنرمندان ارزشی در این عرصه به دیگر سازمان‌ها و نهادها نیز برنامه دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گسترش روحیه یأس و ناامیدی در میان مردم را مهم‌ترین هدف دشمنان دانست و گفت: هنرمندان متعهد باید با استفاده از ابزار هنر نسخه‌هایی در زمینه خنثی کردن توطئه‌های دشمنان بپیچند و مردم به ویژه نسل جوان را از این توطئه‌ها آگاه کنند.

وی در پایان از دست‌اندرکاران پروژه سینما بهمن تقدیر و بازگشایی سینما بهمن را به مردم فهیم، هنرمند و هنردوست استان تبریک گفت.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول